Back to the 80's!

Igår blev det helt grymt roligt festande med 80-talstema!

image425

image426
Min lilla utstyrsel.
Jag trodde aldig att jag skulle gå till Otten i mammas gamla t-shirt, oftast använd som sovtröja av mig, med en liten klatschig text på ärmen: "Kom igång!"
För att få den lite mer 80-tal, klippte jag upp halsen så att den skulle kunna glida ner lite snyggt över ena axeln. Men hålet blev alldeles för stort, så hela tröjan kasade ner till magen. Detta fick lösas genon knyta upp den med remsor av tyg från den avklipta halsen...
Kjolen är en tubtop och skorna heltrasiga fake-converse. Det blev ju rätt snyggt, ändå.

Mamma körde mig ner till stan, för förfest hos Angelica (eller Andji som hon hädan efter vill bli kallad). När jag var nere vid Nya Torget ringde jag Icka som skulle förklara vägen och släppa in mig, men hon hade inte ens åkt från Svärtinge. Eftersom jag inte direkt såg särskilt normal ut, fick mamma vänta snällt en halvtimme med mig i bilen.

Tillslut blev det helgalet party hos Andji, med lika galet klädda tjejer.
image427
Johanna, Mickis, Tramsmoa, Andji-Angelica och Icka-Angelica. Riktigt härliga tjejer!
Snodd från Mickis bilddagbok.



Bilder snodda från Andjis bilddagbok:
image428
Två sista: Cancandans och sedan masken på parkettgolvet. Succé ska ni veta!
image435
Det blev Macarenadans i vardagsrummet. Andjis fjortonåriga broder hade ett helt gäng med emos som förundrat tittade på. Aldrig tidigare hade dem skådat denna dans från vår barndom...

Sedan drog vi vidare till Deli. Dans på bordet och sneda blickar från folk som inte fattade vår look. Riktigt bra drag där i alla fall. Grymt kul!

Det blev dags för Otten. Den här bilden sammanfattar väl det mesta:
image437
Jag träffade på Rasmus och Cristoffer från min tidigare/nuvarande fotogrupp. Cristoffer har ett väldigt konstigt grepp om min axel och Icka tar mig lite mystiskt på tutten... Emma kom direkt från jobb på Hugo, efter att Mickis stylat henne till en sann 80-talist!
I alla fall, supertrevliga grabbar som hängde med hela kvällen. Det blev en hel del konstigt dansande till underbart nostalgisk 80-talsmusik. Klockren kväll helt enkelt!



Jajustdet.
Jag ringde pappa för att bli hämtad. Undrade var han skulle hämta mig.

Jag: Vart kommer du då?
Pappa: I byxan.

Trevligt, trevligt.
Ibland har han underlig humor...


Kommentarer

Postat av: Anonym

vad är det för människor? jag har aldrig sett dem förr! men du är så snygg! du bara lyser! /anna

2008-04-13 @ 14:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0