Busmamma


Igår precis innan jag skulle gå och lägga mig var mamma på bushumör.
Hon knölade ihop två tomma pappersgodispåsar och började kasta dem på mig!
Jag blev helt bombaderad och flydde in i tvättstugan. Då ställde hon sig för dörren och tryckte upp handtaget så att jag inte kunde komma ut, precis som när man var liten... Jag fick tag i mitt nattlinne och började snärta till henne.
Då slutade hon, trodde jag.

När jag skulle sova sedan hörde jag att det liksom knarrade väldigt mycket när jag la huvudet på kudden. Den jäveln hade lagt papperspåsarna inuti örngottet!  Jag har en mamma som är som en femåring. En rolig, men jobbig femåring.

Jag ville hämnas och knölade i påsarna i mammas skor.

Nu på morgonen skulle Malin till stallet och jag hörde från hallen:
"Hallå, vem är det som lagt massa papper i mina skor?!"
Jag är visst inte så bra på att se skillnad på lillasyrrans stalldojjor och mammas uteskor.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0