MumboJumbo.


Jag orkar inte skriva, för jag är så laaaaaaaaaaaaaaaat!

Idag hade vi religionsprov och det gick bra!
Mycket bättre än jag trodde, eftersom jag har haft lite problem med tiden att läsa på.
Det var mest att fösöka analysera lite olika frågor om kristendom, judendom och islam. Bara att skriva allt som dök upp och försöka låtsas att man kommer fram till olika smarta slutsatser...

Jag och Emelie skrev dadaistiska dikter på svenskan.
Emelie rev isär ett papper, skrev lite olika ord som inte alls hängde ihop, typ syltburk, kanelbulle, salt, havsbris, leende. Bla, bla. Sedan kastade vi dem i en enda stor hög, så fick jag pussla ihop alltsammans så som jag tyckte att det passade.
Det blev bra faktiskt! Roligt i alla fall. Men jag har inte dikten här, visar sedan kanske.

fotolektionen visade vi våra reportage om familjen. Många var riktigt bra. Eller de blev bra när de fick förklara meningen med bilderna, för de flesta hade riktigt bra tankar bakom.
Jag gillade Emmas där inga personer var med på bilderna, istället tänkte hon så att mamman och pappan lämnar spår efter sig, fast de inte är där. Så på varje bild syntes en kaffekopp där de hade varit. Kul idé!
En annan hade fotat alla familjemedlemmar med deras favoritgosedjur från när de var små. Riktigt snyggt!

Jag har mina bilder i skolan tyvärr, så jag kan inte visa dem för tillfället...

Trampetträningen idag var rolig! Jag är stolt över mig själv som vågade prova en massa nya trick, som jag egentligen är hemskt rädd för. Det kändes skönt att ha klarat det efteråt! Det var sådana trick som ser riktigt häftiga ut, men som egentligen inte var alls svåra.
Man klarar det mesta bara man vågar, men att våga är nog mitt största problem. Jag kan nog mycket mer än jag tror egenligen, det gäller bara att ha modet att testa på nya saker.

Sedan slut.


Kommentarer

Postat av: emelie

sedan slut, bra där..lite dadaistiskt, typ mina pappersbitar..

2008-04-09 @ 16:20:05
URL: http://midnight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0