Studentcirkusparty!


Jag, Marcus, Dylan, Lovisa och Elin begav oss till Stockholm igår för att uppträda på Restaurang April, beläget mitt i smeten, inne i Gallerian på Hamngatan.

Det gick supersmidigt att hitta dit med Marcus GPS, men att hitta parkeringsplats var värre. Vi körde in i Gallerians parkeringshus, men en bit in satt en skylt som visade förbud mot släpkärra. Det var inte det lättaste att ta sig ut kan jag säga. Det blev en massa trixande med backning mellan stolpar och höga trottoarkanter. Lovisa öppnade dörren för att kolla så att vi inte backade in i något. Mitt i allt ihop kom en cyklist, farligt nära att crasha rakt in i dörren! Vi hittade parkering på gatan tillslut, men då var det bråttom!
image453

Vi var underhållningen på en studentskiva. Ett helgalet party med tema cirkus. Jag förstår inte hur de kunde komma på alla roliga utklädnader. Det var allt från stora rosa kaniner till Starke Adolf, siamesiska tvillingar och en måltavla (en kille med en stor kartong fäst på ryggen och en massa knivlar och gafflar ditsatta runtikring). 85 gäster totalt. Meningen var att vi skulle sticka ut, med våra kläder hyrda från Östgötateaterns kostymförråd, men vi smälte nog in ganska bra bland gästernas kreationer.

Jag och Dylan stod skyltdockor. Jag hade på mig en lång paljettklänning i silver och hög hatt (betydligt snyggare på än med mobilkamerabild) och försökte göra allt för att stå blickstilla. Först trodde de nog att vi var dumma i huvudet när vi bara stod och stirrade rakt ut i luften. Efter ett tag, när vi inte alls hade rört på oss, började de fatta vad vi sysslade med. Då gjorde de istället allt för att störa oss och få oss att skratta. Jag försökte verkligen koncentrera mig, men det var inte det lättaste att hålla minen när en kille med gigantiskt kaninhuvud hoppade och tramsade precis framför mig...
Ögonen blev helt svidiga av allt stirrande, men kul var det!

Lovisa och Elin uppträdde med eld på gatan och Marcus gick runt och minglade med trolleri.

image452
15 000 kostar det att hyra den här lokalen. Plus några tusen för oss också. De lär va rika, de där stockholmarna.

Efter ett par timmar blev det dags för uppträdande. De presenterade oss som "cirkusartister inhyrda från Ryssland", men Marcus avslöjade oss...
Marcus hade lite problem med att få tyst på alla jublande, fulla studenter, men bra stämning, det var det! Efter varje trick ropade dem hejjarramsor "Det var det bästa, det bästa vi har sett! (klapp, klapp, klapp, klapp) Det var det bästa, det bästa..." Helt vilda var dem, men det var härligt. Elin var sjukt bra med handståendenummer och voltnummret gick prima. Där uppe på scenen, mellan disken och staketet rullade vi ut mattorna. Det var läskigt trångt och enligt Dylan var jag nära att slå i foten i baren vid en volt. Men, jag klarade mig utan skador! Roligast var när Lovisa sköt ifrån helt snett på en volt, kom runt halvvägs och landade på rygg. Men hon studsade upp som om ingenting hade hänt och körde vidare.

Grymt roligt uppträdande i alla fall. Efteråt fick vi en massa posetiva kommentarer av folk som var imponerade över våra volter. Hon som hade hyrt in oss var sjukt nöjd och tyckte att vi hade presterat mycket bättre än förväntat. Kanske blir det något mer uppträdande i Stockholm på någon invigning eller gala eller var det var. Därefter blev det lite vimmel vid baren och dans med trevliga stockholmare. Jag hade velat stanna längre, men det fick bli färd tillbaks till Norrköping vid 23-tiden.image451
Min lilla mingelklädesel. Nån sorts fjädercape hyrt från teatern.

Runt 2 var vi hemma, efter 80-färd på motorvägen och avlämning av rekvisita i träninglokalen. Jag mötte NT-bilen här hemma. Inte visste jag att tidningen lämnades så tidigt.
Det blev ingen skola med argumentationstal idag, det var jag alldeles för trött för.


Kommentarer

Postat av: Geccod

Ja, jag valde att försova mig första lektionen så jag började klockan tio istället. :P Har varit sjukt trött idag.. Vet inte ens vad jag sitter upp nu för. Hehe.

2008-04-18 @ 22:13:41
URL: http://Geccod.blogg.se
Postat av: Geccod

SV: Hehe, jo jag har varit där på typ tre träningar. Believe it or not. ;P Jag var där i tisdags och pratade lite nummer med honom typ. Får väl se hur det blir.

2008-04-19 @ 10:06:12
URL: http://Geccod.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0