Tyg, baby och bal.


Det blev inget Jehovas igår. Så ni behöver inte oroa er. De var inte där.
Däremot blev det besökte jag och Emelie Jehovaaas Vittnen idag. Vi överlevde!
Mer om det senare.

Igår var jag och köpte en massa tyg till saltodräkten (voltnumret). Jag har nämligen designat nån sorts dräkt som man nästan bara behöver knyta ihop. Det blir snyggt! Ni får bilder sen när det är klart.
Tyget blev i alla fall sjukt billigt. 59 kr för hur många meter som helst! Jag hittade det i en spillåda. Ett blått, glansigt tyg som blir riktigt snyggt ihop med silvertyget jag hittade på cirkusen. Sedan fick det bli en snutt lila paljetttyg till axelband och lite annat.

Marcus och Ellen dök upp på tygaffären. Hur stor är den chansen liksom? Runt 12 på dagen, ute vid Ingelsta.
De med på jakt efter dräkter. Färgglada band skulle sys på Nybörjarnas byxor. Jag följde med dem in till stan och käkade på Fräcka Frökens. Eller de käkade, jag smaskade på en chokladboll.
Ellen var tjock om magen. Hon föder i juli och föreslog att jag skulle fota hennes bäbis till en reklam för hennes företag med babymassage. Det låter skitkul! Absolut vill jag göra det!
Nästan som min företagsidé...
I alla fall bilder som man skulle kunna använda som reklam för Mixifoto.

Jag får tydligen bara jobba 6 veckor i sommar. Lite trist, jag hade räknat med mer, men tydligen är vi så många som vill jobba med cirkusskola, så det gick inte att ordna med mera. Jag får i alla fall åka till Västervik eller Oskarshamn med Icka och några fler. Sjukt kul att bo borta någon vecka!

Efter väldigt trevligt sällskap, drog jag vidare för att prova min beställda balklänning som hade kommit till Norrköpings Brud och Bal.
Den var något för lång, vilket löstes med några fler veck, men annars satt den prima!
image494
Mamma fotade mig. Jag ser inte klok ut på någon av bilderna, men här får ni ett litet smakprov.
Jag vill inte avslöja för mycket. Jag ser i alla fall sjukt lång ut i den.


Kommentarer

Postat av: Geccod

Hehe, vilket sammanträffande då.

Ja, om det blir enligt Mac's schema så kommer du få stå ut med mig en vecka i Oskarshamn. :P

2008-04-26 @ 23:27:44
URL: http://Geccod.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0