Pang pang och fullt huvud


Fredags vad en grymt rolig dag!
Jag sköt pistol på jobbet. Haha. Mitt i prick! Där satt den!
Nu kanske ni blir oroliga. I onödan kan jag säga...

Kick off med alla fotografer, kontorspersonalen och bossen. Prickskytte blev det minsann. På tavla då förstås!
Ingen hemlig fantasi som gick i uppfyllelse direkt, men väl en pojkdröm för några av grabbarna. Jag vet i alla fall en hel hög med små buspojkar som sprang runt och lekte cowboy med täljda gevär på dagis...
Kaliber 22 tydligen. Vad nu det innebär...

Så hur gick det då? Första fem skotten - miss. Andra omgången; en etta och en... tia!

Nämen se där! Jag kunde visst träffa en typ 30*30 cm stor tavla på 200 meters avstånd mitt i prick! Det trodde jag inte. Kanske borde tillägga att jag inte hade någon som helst kontroll och att resten av skotten missade...
På sista skjutningen blev det lite spridda skurar med ett resultat på 22 poäng.

Jag tror att jag och Kim kom näst efter Sebbe, eller om det var någon i mellan.
Från slutet då.
Sebbe fick 0 poäng. 0!
Bom, bom, bom, bom! Haha!
Det blev han mobbad för resten av kvällen.

Det dumma var att siktet var svart och mittområdet på tavlan också var svart, så man var tvungen att sikta under mitten där tavlan var vit för att få kontraster. Helkorkat.
Dessutom blev det en såndär liten rekyl så att man ryckte till med handen. Skitsvårt.
Vann gjorde självaste VDn med 79 poäng på två skjutningar. Riktigt bra må jag säga!

Sedan sköt vi två skott var med en magnumrevolver. Riktigt biffiga patroner, 9 mm någonting, bla bla. Det måste vara diametern på patronerna då.
En såndär revolver som säkert skulle gå att spela rysk roulette med. Med en sådant där roterande magasin. Där man laddar revolvern med ett skott, snurrar på magasinet och trycker av mot tinningen.
Se om man överlever liksom. Kul grej.

Typ en sådanhär puffra.

Ojojoj vad den small! Hela kroppen ryckte till.
Det var riktigt kul!

Därefter bar det av till Harrys. Första gången för mig där, jag har ju inte riktigt åldern inne... Inte Kim heller för den delen.
Visst 23-årsgräns, men när man hänger med ett medelålders gäng så kollar de tydligen inte leg.
Beställde i baren gjorde jag friskt ändå. Företaget bjöd på tre drycker. Gratis är gott liksom!
Först en Smirnoff Ice, sedan två glas vin till maten och sist en underbart god drink med ananasjuice och lite annat smått och gott. Dessutom gratis förrätt och varmrätt. Kan det bli bättre?
Jo, maten kunde faktiskt varit bättre. Jag beställde "Chili och limemarinerade majskyckling" i någon sorts sås. Kycklingen smakade ingenting och såsen kändes som vanlig ketchup.
Äsch! Potatisen var god, jag blev mätt och sällskapet var fantastiskt!
Det räckte gott för mig! Riktigt kul gäng må jag säga! Bossen pratade på som aldig förr om fyllesvimningar på toaletter och resor till Las Vegas...

Absolut en riktigt lyckad kväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0