En sten har släppt


Hur gick det med gruppbilden då?
Jo, helt strålande!
Solen strålade den med, så det gick fint att vara ute.

Jag trodde att jag skulle vara helt sjukt nervös och hispig, men jag var lugn som en filbunke.
Jag fick tag i rektorn på expeditionen, vi gick ett varv runt skolan för att se var vi skulle ställa upp gruppen. Jag hittade en jättefin plats med två bänkar framför en jättestor ek och hon hittade två killar som bar ut bord och stolar åt mig (jag behövde inte göra ett smack, mer än att placera ut dem!).

Jag var där jättetidigt, så jag hade en massa tid på mig att hitta bra platser till arbetslagsbilderna, fundera ut hur jag skulle ställa upp grupperna, mäta ljus, ställa in kameran och bara ta det lungt.

Sedan kom allt folk, som nu visade sig var 59 stycken. Skönt! Några var visst på kurs och en del var sjuka.
Uppställningen gick jättebra - alla var glade och trevliga och lyssnade på mig.
Det enda Thomas (fotochefen) behövde hjälpa till med var att flytta på två personer som blev lite för långa och flytta ut stolarna i främre raden något. Annars klarade jag av det helt själver! Supernöjd.
Även Thomas var väldigt nöjd. Han sa att det var den bästa gruppbilden han någonsin sett från någon ny fotograf. Jag skötte mig utmärkt tydligen.

Såhär snyggt blev det:
 
(Väljer att ha den såhär liten, så att ni inte ska kunna se vilka det är.
Vet inte om jag får lägga upp sådant här på bloggen liksom...)

Sedan blev den en massa arbetslagsbilder och porträtt på allihop. Porträtten behövde jag som tur var inte fota, utan det skötte tre andra nya fotografer.


Efter detta blev det en tur till Djäkneparksskolan där Sebbe fick sköta alltsammans. Men det blev nog med en hel del hjälp från Patrik...
Eftersom detta är min gamla högstadieskola, så hittade jag en massa lärare att hälsa på. Riktigt trevligt måste jag säga, även om ingen kände igen mig först!

Imorrn ska jag upp svintidigt.
06.30 ska jag vara på kontoret, sedan ska vi åka till ett dagis någonstans utanför Vadstena, 10 mil bort.
Det blir en lång dag i morgon, men en slapp. Jag ska bara titta på när Thomas fotar hela dagen och sedan ska vi nog ha någon slags utvärdering.
Det blir nog bra. Om jag inte somnar mitt i alltihop...





Kommentarer

Postat av: Geccod

Ser jättebra ut. :D

2008-08-14 @ 23:20:43
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den första bilden ser lite sne ut...

2008-08-14 @ 23:21:22
Postat av: anna

så himla duktig du är! jag är riktigt imponerad och stolt över dig! du klarar allt!

2008-08-14 @ 23:52:22
URL: http://finnsknappt.blogspot.com
Postat av: Moa

Vad glad man blir av anonyma kommentarer..

Den är inte sne, det är marken som lutar. Dessutom är det superenkelt att räta upp den om man nu vill det.

Men tack Anna och Geccod!

2008-08-16 @ 11:38:56
URL: http://helahuvetstormar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0