Åhnej!


Nu har det hänt!
Vi har fått vår första kackerlacka!
Jag upptäckte den innan vi skulle gå och lägga oss igårkväll. Den kröp omkring på diskbänken, in bakom skärbrädan som stod lutad mot väggen... och försvann! Vi har ingen aning om vart den tog vägen och jag hoppas att den inte hade letat sig bort till min säng.
Det kliade på hela kroppen när jag försökte somna.

Tydligen så kommer de små jäklarna om man har mat framme. Om man inte har städat ordentligt. Men vi har verkligen försökt hålla efter så att de inte ska dyka upp. Kanske kände den lukten av några smulor på golvet, eller tonfiskburken som vi glömt att ta bort. Visserligen tömd och ursköljd, men den luktade fortfarande tonfisk. Det kan ha räckt.
Vi har ännu inte sett till den igen. Jag hoppas att den bara var på snabbvisit.


Kommentarer

Postat av: Sara

åååh, En Bengt betyder många Bengt! Han förökar sig snabbt kan jag lova. :p

2008-12-04 @ 11:37:43
URL: http://saasso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0