Job, job, job!


Nu har vi varit här i en vecka och två dagar.
Det känns som mycket mer än så!
Och nu vill jag att det ska börja hända någonting.
Jag längtar efter att jobba, faktiskt. Träffa lite nytt folk, ha något mer att göra på dagarna. Tjäna lite pengar.

Idag var vi och letade jobb i Coogee och Bondi Junction. Det gick inte så värst bra.
Vad jag har hört från folk som varit här innan, skulle det sitta lappar med "Staff wanted" på nästan varenda butik.
Vi hittade två caféer och en klädaffär med en sådan lapp. Klädaffären hade redan för många CV inlämnade, så de ville inte ha våra. Vi gick in i ett par butiker och frågade om de hade några jobb lediga, men det hade de visst inte någonstans.
Det här var mycket svårare än jag trodde...

Vi fick inte ens träffa tomten, som för tillfället matade sina renar.
"He'll be beck soon"

Hit tänkte vi maila våra CV. Svens menyer var nämligen på svenska!

Nu har jag letat runt lite på internet och hittat en bra sida där det fanns en massa jobb lediga. Så nu har det skickats in CV för fullt! Hoppas att det ger napp någonstans.

Seg dag. Pissig dag. Imorgon får det bli en bra dag tycker jag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0