Onsdag

Idag:

När Emelie är på anställningsintevju ligger jag kvar i sängen och latar mig.

Tillslut tog även jag bussen in till staden. En himla väntan på att någon buss skulle komma.
En tant började prata en massa med mig. Hon tyckte att det var frustrerande att bussen bara stod där och busschauffören aldrig ville köra fram bussen till hållplatsen (ändhållplatsen, så busschaufförerna tar en liten paus, går på toa och sådant innan de börjar köra igen). Jag sa att jag kom från Sverige och att det var första varma julen. Det tyckte hon var kul.

 
Vi åt lunch på Pizza Hut. Pizzabuffé!
Det ser skitäckligt ut på bilden, men det var väldans smaskigt. En massa olika sorters pizzaslicear att välja på, vitlöksbröd och mycket frukt och grönsaker. Kyckling- och grönsakspizzan var klart godast!


Man fick ta efterrätt med! Jag skapade en liten chokladfrestelse.
Mjukglass med chokladtopping, chokladmousse, chokladströssel och chokladkaka!
Och så vattenmelon till det.
Mmmm...

Allt detta för 12 dollar. Mycket prisvärt tycker jag.
Jag har inte varit så mätt på jag vet inte hur länge. Alldeles för mätt egentligen.
Nästan så att vi rullade ner för trappan och ut från Pizza Hut.

Först nu börjar jag bli hungrig igen. Nu är klockan över nio. Inte likt mig. Men på ett bra sätt.

Lite julstämning är det allt i Sydney!
Jag köpte julklappar till familjen idag som ska skickas med posten imorgon.
Himla bra julklppar måste jag säga! Men de hinner nog inte fram innan jul...


Kommentarer

Postat av: Josefine

Oh! jag at ocksa buffe pa pizzahut igar, fast i london! Massa coolt. Jag vill prata med dig ocksa! Om du kan ringa sa ar det pa 00447530780651. PUSSMOA!

2008-12-17 @ 12:21:48
URL: http://blackspot.blogg.se/
Postat av: Geccod

Ja, det var verkligen kul att hon slängde upp bloggen på startsidan. Fick en hel del besökare de första dagarna men nu är de nere på ca 20 igen. Förhoppningsvis blir det fler när bloggen har funnits ett tag och när serien drar igång igen. :-) Den borde ju börja sändas i Australien snart också. I USA drar den igång den 21 januari.



Pizza Hut är ju sjukt gott förresten.

2008-12-17 @ 16:45:48
URL: http://geccod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0