Svensk julmiddag och julstädning


Jag fick ett tips av australiensiska Jason (han jag träffade på Mickis kräftskiva) att besöka Svenska kyrkan på julafton.
Så, vi gick in på deras hemsida och upptäckte att man kan äta julmiddag och se på Kalle Anka där på julafton!
Ja! Glögg, pepparkakor! Hoppas jag. Det saknar jag! Skinka, revbenspjäll, lax...

Dessutom ligger "Café Svensson" bredvid där man kan fika med kanelbullar eller köpa svenskt godis och läsa svenska magasin. Yehoo! Hoppas hoppas hoppas på Marabouchoklad...

Idag har vi julstädat. Rensat bland massa gamla tidningar, dammat takfläkten (det behövdes!), diskat, tvättat handdukar och sängkläder, dammsugit och plockat iordning.

Jag tycker faktiskt att vi har lyckats hålla det rätt som fint här hela tiden. Diskat direkt efter varje måltid och hållt rent och snyggt här. Förutom lite smågrejer på borden och sådant..
Det har gått bättre än jag trodde det skulle göra med allt som hör till när man flyttar hemifrån. Tvätta, diska, laga mat... Inte så jobbigt faktiskt. Men nu har vi ju bara ett rum att hålla rent, och bara två personer att diska och tvätta efter, så det är inte speciellt mycket att göra.
Men ändå. Vi klarar det fint!


Kommentarer

Postat av: Anna

Vad trevligt! Det blir ju nästan som om in är i Sverige då! Kan jag tänka att du inte är så långt bort ändå!



Jag ska måla någonting fint åt dig till du kommer hem, det ska jag!



Jag är jätteglad för mitt mvg i tyska. De andra ämnena vill jag inte ens prata om. Jag fick ig i alltihop....hehe ja, det är sant, IG!!! Råkade skolka för mycket de sista veckorna och missade för mycket.



:*

2008-12-19 @ 09:58:01
URL: http://goodnightlover.blogg.se/
Postat av: linda

hä hä så galet! Marabou brukar finnas på IKEA om inte annat...

GOD JULKRAM!!!

2008-12-19 @ 23:09:08
URL: http://www.pyromaniart.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0