Taronga Zoo


Idag tillbringade vi hela dagen på Taronga Zoo - en djurpark belägen en kort färjtur bort från centrala Sydney.

Här får ni en hel hög av bilder. Jag hoppas ni orkar kolla på några av dem i alla fall.


Riktigt fin utsikt från taket på färjan! Äntligen kunde man få operahuset och bron på samma bild...

Ingången.

Pingvin underifrån.

Moa och Sydney.

Zebra.

Schimpansen såg ut att frysa. Kanske inte för det var väldigt varmt. Satt där helt ensam.


Tjoho!

Girafferna matade.

Jag fick rida elefant!


Jag ville ha lika stora öron som det där djuret bakom (minns inte vad det heter!)

Tiger. Den minsta arten i världen.

Roaar!

Den största björnarten i världen - Kodiak. Den var mest söt och låg och sov.


Giraff och operahuset!

Dragon nånting hette den på engelska. Riktigt stor var den!

Sköldis.

Leguan.

En stirrig jävel.

Trädkänguru. En riktigt ful en som mest bara satt.

Söööt rock vallaby. Man kunde gå jättenära utan stängsel. Mindre än en halvmeter ifrån var jag. Ville klappa. Vågade inte. Rädd om mina fingrar!

En cool känguru. De mest låg ner alle sammans. Jag ville se hoppande kängurur!
Det får bli ute i bushen sedan.

En fågel med rolig näbb.

Koala! Vi letade hur länge som helst efter koalorna. Vi gav nästan upp hoppet och trodde inte att det fanns några. Men vi hittade dem tillslut! Tydligen hade vi gått förbi dem långt tidigare.

Mamma och bäbissötkoalapussinuss.

Det fick bli de sista djuren. Sen tog vi färja tillbaka igen,

Lite folk som klättrade högst upp på Harbour bridge.

Det blev en riktigt lyckad dag med en massa fint/gulligt/läskigt att titta på. Det måste vara djurparken med världens finaste utsikt, helt klart!


Kommentarer

Postat av: Johanna

Vet du vad? Jag tror Lisa var på exakt samma zoo som du. Jag känner igen giraff- och operahusbilden. Ha det bra. Du anar inte hur avundsjuk jag är! Kram

2008-12-10 @ 15:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0