Julklappspostning, QVB och sushi!


Idag har jag postat en massa julklappar som ska hem till familjen.
Det blev dyrt, men skitsamma. Det är bara jul en gång om året.
Tur det.

Vi var inne i Queen Victoria Building för typ hundrade gången. Men vi har bara varit på bottenvåningen förut, nu vågade vi oss upp till toppen.
Det ska visst vara världens vackraste shoppingcenter läste jag i Emelies Australienbok. Och det är fint, speciellt med alla juldekorationer. Så jag tänkte visa er lite bilder.

Det finns en gigantisk julgran som går genom alla fyra våningar. Längst ner är foten på granen.

Och så toppen på översta våningen. Swarovskikristaller och grejjer.

Förlåt, här är toppen. Och det mycket häftiga taket. Som en kyrka.



Här uppe får man svindel.

Fina trapphus med häftiga fönster.

Ah, jag gillar det här stället!
Men det var bara på bottenvåningen man hade råd att köpa något. Sedan var det mest superexlusiva klädaffärer som man inte ens vågade sig in i.
Eller, högst upp hittade vi en massa presentaffärer. Så, det får nog bli lite mer presenter innan jag beger mig hemmåt i maj.

En annan grej jag gillar med Sydney är att det finns fullt av "food courts" här. Typ stora underjordiska shoppingcenter där det finns en massa jättebilliga matställen samlade.
Vi åt supergod sushi. Jag tog en stor rulle med grillag kyckling i (det visste jag inte ens att man kunde ha i sushi, men väldans smaskigt!) och en med rökt lax. Mmmmm....


Sedan hittade jag ett ställe där man kunde köpa fruktsallad med en massa exotiska frukter och bär, blandat med vaniljyoughurt. Hur gott som helst!

Nä, nu ska vi se på Bonde söker fru!
Spännande att se vilka de väljer...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0