Illamående x100


Jag tänkte först inte gå till skolan idag. Jag kände mig lite sjukling, kanske fortfarande. Helt kry är jag inte i alla fall, skitsamma.

Jag har varit trött hela veckan, därför har det inte blivit mycket skrivande här.

I onsdags körde jag höjdträning med mina cirkusungar - klättra upp och hoppa ner från höga stegar för att få bort deras höjdrädsla. En del är bra mycket modigare än vad jag är, en del är skraja till tusen. Jag fick dem fem-sex meter upp i luften i alla fall, en tjej fick jag gå bakom och pusha höger och högre.
"Ett steg till, två kvar nu!"
Tillsut var hon högst upp, hon var nog stolt över sig själv. Jag med.

När ungarna hade klättrat stege kom såklart otålighetsfrågan:
"Vad ska vi göra nu?"
"Spring bort och gör 100 kullerbyttor!" sa jag, mest på skämt.

Alla barnen sprang bort till andra sidan träningslokalen, bakom det svart skynket så att jag inte kunde se dem. När jag gick bort till dem, efter att ha hjälpt den sista tjejen upp i stegen, blev jag minst sagt förvånad.
"96, 97, Moa jag mår illa!"
Tusan, de hade gjort 100 kullerbyttor, stackars små barn... Men, imponerande!


Kommentarer

Postat av: Josefine

Hahaha, vilka söta barn! Men fatta vad du skulle kunna få dem att göra. ;D Maha, det finns stora möjligheter här! Tack för sällskapet ikväll förresten, det var uppskattat. :D

2008-02-09 @ 00:24:52
URL: http://blackspot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0