Lyckomoa!


Idag har jag varit på otroligt bra humör hela dagen! (Förutom en liten timme, men det kommer senare...)
Bara två lektioner idag, varav en man inte direkt kan kalla lektion..

På Mediakommunikationen var alla så slöa, så vi körde pictionary hela lektionen! Det var nog det som satte sprutt på mig för resten av dagen.. Båda lagen ville verkligen vinna, men till en början var det andra laget oslagbart.
En liten korv på tavlan - OSTBÅGE! En poäng.
En boll täckt av streck + ett kors från vårt lag, JESUS!
En steckgubbe + en klädnad bestående av en triangel - BALEN!
Det var nästan så jag misstänkte fusk där..
Sen kom mitt lag på något sätt ikapp och det blev en spännande match enda till slutet. De vann ändå. Med en poäng eller två. Skitstuvlar.

Jag begav mig till Christer för att låna objektiv till Kent-konserten i morgon. Det fanns inget bra kvar, Patrik den lille saten hade redan tagit det jag ville ha. Det var där min sura stund kom in, men det löste sig sedan...

Jag, Emelie (och Carro, i brist på annat att göra) gick ner till biblioteket för ännu en guidning av vår utställning. Det gick riktigt bra den här gången och de verkade, till skillnad från den tidigare klassen, faktiskt väldigt intresserade. En massa folk har skrivit i vår gästbok nu, bara en mängd positiv respons.
Tack till alla!
image205

Färdigställandet av utställningen. Hela mitt sovrumsgolv täckt av bilder och fix med uppsättningen.

Jag hann med en sväng till Folkbladet innan det blev dags att ta bussen hem. Som tur var fanns alla mina bilder, som jag råkade radera från kameran, kvar på Folkbladets server, så nu har jag sparat allt jag har fotat för dem.
Det blev ett litet snack med Malin Perk, som tyckte att mitt Vitoldsporträtt blev jättebra! Hon sa även att jag kan följa med Andreas och fota i morgon på Kent.
Det betyder att jag får fotopass och plats i fotodiket framma vid scenen!
Perfekt!
Jag tror visserligen inte att jag får något betalt för det, eftersom tidningen hade gjort upp med Andreas innan, men det är en väldigt rolig erfarenhet i alla fall!

Åhhh, toppelitoppelitopp!



image210
Såhär bra ska det blir! The Ark, Folkparken 070831.

image212
Wrestling With Angels 070602

Christer ringde mig och sa att jag kan låna objektiven av Patrik, eftersom han inte skulle ha de för än på lovet. Nu kan jag ta riktigt bra bilder, så jag är hur nöjd som helst! Jag hittade en annan sladd till kameran dessutom, så nu kan alla bilder äntligen få komma in i datorn. Skitbra!


Kommentarer

Postat av: Jessica

vad med och tävla om en ny design på din blogg. http://jyees89.blogg.se/1203088644_tvling.html

2008-02-15 @ 16:22:09
URL: http://jyees89.blogg.se
Postat av: Geccod

Fan vad nice! Bara det att kunna sitta i fotodiket borde ju nästan vara värt att få göra utan betalning.

Skulle också vilja gå och se Kent imorn ju! Lyckost. ;-)

2008-02-15 @ 16:57:49
URL: http://geccod.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0