Utför backarna, upp ur bäckarna


Imorrn bär det av till Romme med Emelie, Rebecka och Sara.
Väckarklockan är ställd på 04.00 - så tidigt går man bara upp om man ska resa någonstans. Oftast med flygplan.
Det blir en lång dag, men kul ska vi ha!

Jag har gjort mig en kycklingsallad. Med konstig röd quinoa. Och mango. Jag var tvungen att prova när mamma stod och skar upp mango till efterrätt. Det blev riktigt gott, faktiskt.

Idag har jag ägnat mig åt cirkusskolan igen. Jag tycker synd om tjocka Amanda som varit med fyra år i rad, men ännu inte lärt sig att hjula.

Amanda: Marcus, jag kan inte!
Marcus: Men det gäller bara att ha rätt inställning. Tänker du att du inte kan så går det inte. Tänk positivt.
Amanda försöker ännu en gång. Sätter händerna i mattan och rullar runt på rygg.
Marcus: Bra! Du glömde ett par saker bara...

Han är rätt elak ibland. Tur att barnen är så tröga att de inte förstår.

Jag har lärt mig att skilja på vilka barn som är duktiga eller ej genom att bara titta på dem. En del barn är så borta i blicken på nåt sätt. De utstrålar dumhet. Dum som i trög. De har liksom ingen energi, ingen medvetenhet om omvärlden eller sig själva. Hos en del barn ser man att de verkligen har talang. Bara genom att se hur dem rör sig, springer. Långa och smala oftast. Ibland blir man överraskad, men inte är det ofta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0