Dansa in i ån


Jag känner att jag bara vill skriva någonting här. Vad som helst. Men jag har liksom ingenting att skriva om.
Idag har det inte hänt något särskilt, bara en vanlig dag med sega lektioner och vandring tre timmar på stan i väntan på träningen. jag har ju ingen mobil, så att få tag på någon är inte det lättaste. Jag träffade Mickis och hennes vän Angelica på stan som tur var. Mickis hade fruktansvärt ont i ryggen, så jag fick hjälpa henne att ta upp Angelicas väska från marken hela tiden som hon av någon anledning skulle bära men inte orkade bära.

När Mickis åkte hem satte jag mig ett slag på bibban. Jag somnade med huvudet vilande i handen, läsandes en Extra Östergötland. Glad att jag hann med bussen bara.

Jag och Icka fick prova jätteroliga silvriga superglittriga kostymer (eller typ klänningar med krage och långa puffärmar) på träningen idag. De ska vi ha i morgon när vi ska vara skyltdockor på cirkusens sponsorkväll. De kommer från Östgötateaterns kostymförråd och vi ska posera i dem med läpparna målade i rött och mörka solglasögon för att förhindra jobbiga blinkögon eller torra stirrögon pga uteblivet blink. Det blir nog roligt, jag är bara rädd att jag inte kan hålla mig för skratt. Jag är extremt dålig på att se seriös ut när man verkligen inte får skratta.

Imorgon börjar jag kl 12.15, så det blir rejält med sovmorgon! Jobbigt bara med cykeltur om det är minusgrader och snö, men det får vi hoppas att det inte blir!

Men se där! Det blev lite text trots allt! Det får bli en bild på glitterkostymerna i morgon.

En paljettygsbild kan ni väl få ändå så länge (nån gammal dräkt jag fotade här hemma):

image155


Kommentarer

Postat av: Geccod

Att stå skyltdock är riktigt soft. Typ avslappnande på något sätt. :-)

2008-01-31 @ 15:27:22
URL: http://geccod.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0