Vincent och mingel


Vincent på Otten. Oh oh, det var bra! Hela kvällen var bra! Eller den började lite knackigt..

Först var jag tvungen att vänta på att pappsen skulle komma hem så jag kunde få bilen. Han hade vart och kopierat bilnycklar, eftersom jag lyckades tappa bort en förra helgen.. tramsmoa. Jag var inte hos Jossan för än halv åtta, fast jag hade sagt att jag skulle vara när vid sex-halv sju. Inte mitt fel den här gången! Det blev en tur till Becka, som precis hade packat ihop sig och var redo att dra. I stället för förfest hos Becka, blev det partaj i Finspångannas brors lägenhet i stället.

Vägen dit var inte den lättaste...  Föst svängde jag in på Statoil för att Becka skulle köpa något och ta ut pengar. Men.. jag körde in via utfarten. Jag missade en förbudsskylt som var helt omöjlig att se vid uppfarten - hon som jobbade där blev lite arg och sa att jag skulle backa tillbaka igen. Backa runt hörn var nog bra att kunna ändå... Sedan skulle Becka förklara vägen för mig. Hon hade tänkt ut en "smart" väg, men det visade sig att man inte fick köra där. I stället blev det en kringelikrok runt halva stan, några mer backningar för att vi kom fel och en väldig massa onödig bensin. Hade hon sagt att vi skulle till Lindövägen hade jag hitat dit på ett kickelimick...

Jahopp, så var det dags att hitta parkering... Parkeringsförbud på nästan alla gator och där man väl fick stå var det helt fullsmockat. Det fanns inte en endaste liten ruta ledig! Det fick bli till att stå på Lidls parkering i stället. Det gick nog bra, vi skulle ju inte vara där så länge. För att komma till lägenheten var vi tvungna att klättra över en hög mur - alla i klackskor och tajta byxor eller kjol, men det gick fint! De blev ett par timmar i lägenheten. Det var trevligt med en massa folk från Finspång, charader och prat om balen.

Sedan drog vi vidare ner till Hamnen, där det var lokalfest anordnad av nån från Beckas gamla klass. Jag, Jossan, Becka och Frida tog bilen, men vi släppte av Becka och Frida lite tidigare, så åkte Jossan och jag och hämtade ut pengar och parkerade. Nu blev det problem med vart vi skulle... jag kunde inte ringa från mobilen eftersom den är spårlöst försvunnen, så vi fick gå på jakt helt enkelt. Jossan upptäckte en dörr som stod öppen, så vi smög oss in där. Haha! vi kom lite fel kan man säga... där inne satt ett gäng gubbar och spelade biljard och söp vid en bar. Fnitter och snabbt ut därifrån!

Men vi hittade tillsist. Det var en superseriös fest med inträde, vakter, garderob, 18-årsgräns och bar. Jag förstår verkligen inte hur man orkar anordna en sån stor fest, men det var kul i alla fall. Jossan lyckades flirta sig in, trots att hon inte är 18. Det var det bästa! Ännu roligare hade det nog varit om jag hade kunnat köpa mig nånting i baren.. :P

Vidare till Otten. Jag körde bil med folket och förökte krångla mig från hamnen. På något sätt lyckades vi hamna mitt på ett tågspår och fick lite panik för det fanns ingen väg därifrån! Tur som vi hade kom det inget tåg i alla fall.. Otten var great. Jag fotade en massa för nightlife.se och blev klar på runt 45 min. Jag bestämde mig för att ha kul och orkade inte ta namnen på alla (och därmed få 100 kr mindre), vilket är ett jäkla krångel. i stället gick det riktigt smidigt, och det var faktiskt kul den här gången. Det blev väntan på Vincent och dans med kameran, men när han väl kom var jag glad att jag inte gick och stoppade den i bilen tidigare. Riktigt bra spelning och en massa härliga bilder! Jag stod längst fram, fick lite panik för det var världens tryck och megavarmt, men kul! Kameran lades i bilen, bytte skor, dansa, dansa en och en halv timme. Rolig kväll!


image127

image129

image130

image131

image132

image133

image135

image134

image136


Jag kom inte i säng förns halv 6. Redigerade alla bilder, men fick inte upp dem på sajten, eftersom de hade bytt uppladdningsystem utan att säga till mig. Nu vet jag inte hur det blir, eftersom jag är upptagen hela dagen.. hoppas jag får in dem ändå, annars känns det lite onödigt alltsammans.


Kommentarer

Postat av: emelie

snygga bilder..(även om han är ganska hemsk och så..)

2008-01-26 @ 14:18:04
URL: http://midnight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0