HoffelliHofman


Igår var jag på besök hos Hoffen.
Vi skulle beställa Working Holiday visum till Australien, men det gick inte alls. Man skulle tydligen skriva in sitt passnummer, men mitt nya pass hämtade jag idag och Emelie visste inte alls om hon fick åka på sitt gamla. Så det blev inget med det.

Vi skrev upp en hel hög ställen vi vill besöka i stället. Det blev en väldig massa.
Inget jag kommer ihåg nu dock. Men en hel del nära Sydney. I alla fall såg det nära ut på kartan.
I verkligheten tar det säkert flera timmar att åka imellan allting. Undrar hur mycket vi kommer att hinna med. Det är sånt som märks.
Ett halvår är ganska lång tid trots allt.

Lite lajban från Sydney:




Vi kollade på konstig komedi och spelade kort med Nakenmankortleken, sedan lagade vi supergod makarongratäng. Eller vad man ska kalla det.
Med kyckling och tomat/ostsås och mozzarellaost på toppen. Sen skjuts in i ungnen. Smarrigt var det!
Under tiden såg vi på Narnia. Toppenfilm! Aldrig sätt den förut. Jag är lite efter kanske, men bra var den!
Jag har sett de gamla filmerna och läst alla sex böcker, så jag borde nog se även den andra nya filmen som går på bio nu.

I morgon blir det i alla fall bio.
Sex and City-filmen med Alexa.
Det blir toppen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0