Avslutningsvis.


Skolavslutning i tisdags. Lite konstigt att avslutningen är efter själva studenten, men i alla fall.
Alla skolans 840 elever (nästan...) samlades på Renströmmen för stipendiumutdelning, sångframträdanden och tal av självaste Per Anders Jarlborg.

Jag kammade minsann hem två stipendium - ett för "utmärkta framsteg inom ämnet foto" och ett för "goda studieresultat".
Tjohej!
En fotoryggsäck (visserligen helt värdelös men säkert dyr...), en bok med bilder av Mattias Klum och 1000 kr fick jag.
Tjohej!

Folk sjöng fint och fult (här sjunger lärarna, eller nu mera Pink Queens) och sedan begav vi oss till skolan igen. Alla studenter gick i ett lågt tåg lett av några trumslagare och trumpetare från Norrköpings musikkår.


Först fick vi en massa bilar efter oss, sedan blev vi förföljda av spårvagnen hela Drottninggatan upp. Inte brydde vi oss. Vi gick mitt i vägen. Men jag tyckte allt lite synd om stackarna i spårvagnen. Hoppas att de inte hade bråttom.
En massa folk kom ut på gatan för att titta på vårt fina tåg. Och spårvagnen tätt därefter.


Vi tog farväl av mentor Marie, fick betyg (6 VG och 23 MVG!) och delade ut presenter.



Det läckraste fruktfatet någonsin och världens bästa kollage - en vinylskiva klädd med massor av bilder där vi i klassen är som allra snyggast...
Observera min lilla felstavning på fodralet. Man blir blind av att jobba med en sak i flera timmar och ser inte felen tillslut...
Marie som är DJ skulle såklart ha en specialdesignad skiva.
ÅH, vad jag kommer att sakna henne! Men, vi får ses på konserter i sommar!
Det känns så konstigt att det här var sista gången jag satte min fot på Kungsgårdsgymnasiet. Men vem vet, jag kanske återvänder någon dag? Kanske redan i höst, då jag ska jobba som skolfotograf...



Kommentarer

Postat av: emelie

Jag förstår inte, hur kan du bara läsa 23 ämnen? Jag hade liksom 29 styckna, hur går det ihop sig? För övrigt tror jag att du behöver backup på din dator om du inte redan har det..

2008-06-16 @ 21:34:10
URL: http://midnight.blogg.se/
Postat av: Moa

För att jag blandade ihop.

Jag hade visst 23 MVG, inte 23 ämnen. Det får ändras!

Jag är virrig, som du vet.

2008-06-16 @ 23:09:16
URL: http://helahuvetstormar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0