Lite mer student.

I fredags gick jag upp 05.00 för att följa med Östsvenska foto på en studentfotografering.
Efter en och en halv timmes bilfärd, kom vi fram till vad jag hade hört var "en håla mitt inne i skogen" - Hallsberg, några mil från Örebro. Men det visade sig vara ett litet samhälle med en hel del affärer och en stor gymnasieskola med över 1200 elever.

Det blev häng med gubbar hela dagen. Här ställer Niklas och Thomas upp för att se så att de inte får sol i ansiktet. Det är Thomas som jag har haft kontakt med hela tiden, som jag har vart på anställningsintervju hos och på dagisfotografering med. Idag var Thomas styrig och flyttade runt på stolarna säker 10 gånger för att hitta rätt ljus och bakgrund. Jag fick snällt hjälpa till...

Det var en del riktiga fullisar som skulle fotas, men grabbarna klarade det fint! Det blir kul att jobba med de, riktigt bra sammanhållning minsann. Men en del skämtande och grabbig stämning blir det allt.
Peter till Thomas: "Hur känns det att va en medelålders jämnfet man?". Det kan man ju fråga sig. Jag ska tydligen inte lyssna på deras prat...
Det blev mest snack med 21-åriga Kim. Trevlig kille det där. Riktigt dukig fotograf dessutom.

Jag fick fota under en seremoni med uppträdanden av esteterna och stipendieutdelning.

Mitt nya vidvinkelobjektiv fungerade superduper.




Sedan blev det dags för utspring:

Precis när de började prata i micken...



Härligt! Men trots skrik på bilderna, så skrek de flesta lite dåligt faktiskt. Och de såg lite för sura ut.

Det var väldas mycket folk som tittade på. Stackarna längst bak kan ju knappast ha sett något.

Jag och Thomas skulle ta oss en titt på mina bilder, så får vi se om något duger åt katalogen.
I morgon ska jag på konferens på kontoret, så vi kanske tar det då. Det var en väldigt rolig dag i alla fall! Och jag var minsann trött på vägen hem igen...


Men jag åkte inte hem, utan det blev först en tur till stan där jag köpte mig ett par supersnygga skor på H&M i väntan på spårvagnen (under ser ni min studentklänning, perfekt match liksom).
Sedan bar det av till Jossan där vi pratade en massa strunt och såg på dålig film tills jag somnade i soffan. Det var väldigt roligt att träffa henne i alla fall! Vi köpte naturgodis för 87 kr, vilket gjorde mig illamående... hehe. Jag lär mig aldig hur mycket jag kan äta.

Därefter drog jag ner på stan och gick på Svea skeppet med Anna där hennes bror var DJ. Det var trevligt, men inte särskilt mycket folk. Det blev lustig dans, shottande och film på toaletten.

Sicken lång dag. Men bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0