Till sist.

Veckans sista dag med cirkusskolan i Söderköping.
Det gick toppen!
Barnen var sjukt duktiga och uppvisningarna blev jättebra. Alla var nöjda och glada, föräldrarna applåderade och skrattade en väldig massa, barnen hade roligt, men framför allt - det regnade inte! Trots SMHIs prognos med mörka moln och regn hela dagen lång.
Hade det regnat hade det blivit kaos. Ingen stans att hoppa studsmatta, jättetrångt med alla barn och föräldrar inomhus och lite för lågt i tak för att köra diabolo. Nu regnade det inte och allt gick hur bra som helst!
Det bjöds på stora pyramider, volter på studsmattan fantastiska kast med diabolon och bollarna och rolig maskgång.


Men först, krångel med stereon. Låna skarvsladd och elluttag och ditten datten.

Jag fick presentera föreställningen och alla nummer för alla föräldrar och släktingar. Lite läskigt att prata inför så himla mycket folk, men det gick bra och alla var så glada och trevliga så.

Får jag presentera; Supermoa!
Det var det jag sa alltså.
(Stina har fotat typ allt.)




Sen kom barnen.

Akrobatiknumret.

Sista - duktiga Amanda gör Flickflack!


ZuperZander!

Superpyramiden! Min egenkomponerade stolthet som jag knåpade ihop för några år sedan. Staden heter den.
Men jag tycker lite synd om de som står underst, för de har ingen aning om hur pyramiden ser ut. Men, de är nöjda och glada ändå.


Såhär ser det ut när vi fikar.

Det är inte klokt vad vi har svullat idag! Eller hela veckan förresten.
Vanligvis äter vi två bullar när barnen får en. I smyg. Dessutom käkar vi både för- och eftermiddag. Detta innebär 5x4=20 bullar på en vecka. Till det ännu några extra ibland. Idag åt jag två bullar, ett äppelknyte och en tårtbit. Illamående.



Jag och Stina är sååå snygga!

Vi prydde busken med bullar. Orkade inte mera.

Jag fotar:



Sötaste Moa.

Glad Ida, sur Ida.

Akrobatiknummer.

Småttingarna gör pyramidnummer.
De andra tyckte att "Nej, de är för små, de kan inte göra några stora pyramider".
Jag gav mig inte. Duktiga minsann!


Jongleringsnummer. Som avslutades med att Markus stoppade in två bollar som bröst innanför tröjjan.
Publiken fick sig ett gott skratt... En riktig liten spexare den där Markus.

Tack för oss!

En rolig vecka!
Det blev dock en väldig massa körande idag igen, såklart. Åh, vad jag är trött på den där jäkla släpkärran!
Först till första lokalen, rulla släpkärran till en gräsmatta en bit bort. När allt var slut - hämta bilen, sätta på släpkärran på bilen och köra den till den andra lokalen. När föreställningen var över - koppla loss släpkärran, köra bilen genom en smal gränd där inte släpkärran kom igenom, köra runt kvarteret, vända på släpkärran, krångla och veva en massa för att få på den igen, köra runt kvarteret och lasta in alla saker och tillslut till Norrköping. Där skulle vi först lämna av Stina och Agnes vid Resecentrum, sedan till Marcus för att hämta cirkusnycklarna och vidare till cirkusen för att lasta av allt som fanns i släpkärran där. Där var det för smalt för att vända och det gick inget bra att backa med släpet, så vi fick koppla loss släpkärran, rulla bort den en bit och sedan koppla på den igen när vi var klara. Därefter till Hyresgätföreningen för att lämna släpkärran och därmed koppla bort den en sista gång. Puh! Bööökigt!


Kommentarer

Postat av: Stina

vi är superheta ;)

2008-06-28 @ 10:20:14
URL: http://stinalus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad glad jag blir att allt gick så bra utan mig. Ett tack till Elsa för det:D

2008-06-29 @ 00:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0