Nördmoa.


När jag gick i femman var jag en hejjare på att göra hemsidor.
Jag hade något program där man gjorde hemsidorna med HTML-koder. Det stod beskrivet vilka koder man skulle använda för att göra vissa saker, men jag lyckades lära mig de allra flesta utantill. Jag tror minsann att det var ganska avancerat, med bilder, animationer och länkar. Jag laddade upp alltsammans på någon ftp-server men jag minns att det blev krångel med alla bilder. Jag förstod aldrig hur de skulle laddas upp på servern för att visas rätt på hemsidan.
Så jag la ner allting.

Nu kommer jag inte ihåg ett skit. Det närmsta jag kommit en hemsida är den här bloggen. Jag ångrar att jag inte tog en kurs i webdesign på gymnasiet, det skulle ha varit ruskigt kul att kunna nu. Men bara jag tar tag i det så lär jag mig nog. Om jag klarade ut det mesta när jag var 11 år borde det inte vara något problem nu.

Jo, ett problem - att hitta tid för det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0