En bit på väg!


Puh! Mitt första jobbsamtal avklarat. Och det gick riktigt bra!

Igår tittade jag runt en massa på internet för att hitta platsannonser för fotografer. Jag fann nio olika skolfotobolag som söker fotografer. Inte visste jag att det fanns så många i Norrköping!

I alla fall, jag ringde alldeles precis nyss till Östsvenska foto. Det har jag ju läst överallt att man ska göra. Höra av sig. Så, jag var bara tvungen att komma på en anledning att ringa. Jag slängde ihop ett par frågor om tjänsten och knappade in numret med darrande händer.

Det var ingenting att vara orolig för. Thomas var hur trevlig som helst och undrade om jag hade jobbat med skolfoto förut. Det har jag ju inte, men jag förklarade att jag har fyra års erfarenhet från arbete med barn och att jag har jobbar en del som fotograf på Folkbladet. Sen har jag ju fotot en del i studion på skolan och tagit porträttfoto med studioutrustning på alla artister i cirkusen. Det tyckte han lät väldigt bra. Men, jag var nog för ung egentligen. Som jag hade trott.

Vi bestämde att vi skulle träffas på påsklovet i alla fall, så att han kan lära känna mig bättre.
Det hade jag verkligen inte väntat mig! Väldigt roligt!
Nu ska jag bara skicka CV, ansökan och bilder till honom... hoppas det går vägen.

Jag satte ihop en massa bilder i kollage, så blir det inte tusen filer, samtidigt som jag får med många bilder. Jag har två till.
image291
Jag hoppas att det är okej att jag skickar bilden på dig Dylan, men jag tycker att den blev bra!


image292


Kommentarer

Postat av: Geccod

Hehe, jadå. Det är lugnt. :-)

Fina kollage!

2008-03-12 @ 16:52:55
URL: http://geccod.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0