Ett rån


Just hemkommen från Anna. Titt vad som mötte mig när jag klev in i hennes hus:

image327
Hoho! Gullstrump! Anna låg på golvet i sitt rum. Orkade inte gå upp. Skrek "Nej!" När jag drog upp persiennerna.. hehe, som en gammal tant som helst sitter hemma och sörjer. Utan att ha något att sörja över.

Jag hittade min gamla blogg på Lunarstorm, eller dagbok som det hette då. När jag fortfarande var aktiv. Det var det tramsigaste jag sett! Jag skrev nog mest för att få statuspoäng. En riktig fjortis var jag. Stavade fel med flit.
Ett utdrag:

Älskar dejj Hamodi_man..... puss... du e en riktig ängel.. ja fick ju pro av dejj

Jag skäms!

Jag önskar att jag hade skrivit mer av mina inre tankar. Som det var på riktigt. Det vågade jag inte förstås.
Jag har aldrig mått så dåligt som under den tiden. Högstadiet. Jag ryser! Jag hatade mig själv, jag hatade min klass framför allt! Alla de där elaka kommentarerna om precis allting jag gjorde. Jag har förträngt det mesta, som tur är. Jag hoppas att idioterna förstår hur mycket de sårade mig. Jag hoppas att de ångrar det.

Nu hade jag velat att jag skrev i en riktig dagbok. Precis vad jag tyckte och tänkte. Jag försökte spela i stället. Sådant fungerar aldrig.


Nog om det. Nu ska jag besöka Jossan. Det var länge sen nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0