Nyfiket borde det heta.


Det blev en liten tur ner på stan efter intervjun.
Jag hade väldiga problem med att komma in i den utvalda parkeringsrutan. Jag kunde liksom inte komma på hur jag skulle göra. Det blev helt snett. Jag kom rätt tillslut efter en stunds trixande i alla fall, efter att nästan ha nockat sidobackspegeln på även mammas bil... Skärpning kvinna!

Det blev ett telofonsamtal till Emelie. Jag lyckades avbryta henne från bokanalysskrivandet och få henne till staden för en fika med mig.

Först blev det ett stopp på Macedonken som hade skaffat sig digitala menyer ovandör diskarna. Snyggt faktiskt. Bara jäkligt störade med filmen på en hamburgare som släpps ner i marken i slowmotion, så att dressingen sakta rinner ut över kanterna.. äcklande. Det fick bli en himmelskt god Chicken Burger. Ja, jag gillar faktiskt McDonalds!

Det bar av till Café Nybryggt för en überbillig fika. Megachokladboll 5 kr, Chocoffee (Choklad + kaffe + grädde + kanel) 20 kr. En Metro, gratis. Vi var ensamma där, rätt så skönt faktiskt. Emelie letade upp fula bilder på killar i nån tidning och beklagade sig över Vimmel-TV. Jag får ta och se det där någon dag, det verkar hemskt. I Metro läste vi om arbetsgivare som läser bloggar av folk de har tänkt anställa. En blev av med jobbet för att han hade skrivit om de dåliga lönerna. De googlar på namnet för att se om oönskade saker dyker upp. En massa festbilder till exempel...

Jag var tvungen att provgoogla mitt namn, men det dyker mest upp saker från Knugen, Folkbladet och harmlösa saker på bloggen. Lite skrämmande ändå. Man måste nog tänka på vad man lägger upp på internet...


Kommentarer

Postat av: rebecka

moaa! jag müste fü veta vad seg är a engelska! mitt ordförrad är handikappat utan det ordet :p men ja kan massa tyska nu!
verget es gdt? ferde..shaise es is kaldt...osv osv...stavningen tül dock att jobba pü...häsla alla barn där hemma! messa om du kommer pa oredet...engelska funkar med om du inte kan de pa tyska ;D puss a kramar bye bye

2008-03-27 @ 08:41:26
Postat av: jonna

Vimmel-TV är ju hur bra so helst!!

2008-03-27 @ 10:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0