Busfarmor!


Söndags var en riktig familjedag. Fars dag och allt.
Jag hängde med brorsan på dagen. Vi åkte ut till Elgiganten och köpte oss en extern hårddisk på 500 Gb, så nu får vi plats med alla hans filmer och en extra backup till mina tusentals bilder. Det blev riktigt bra, speciellt när vi råkade få den för 100 kr billigare. Streckkoden funkade inte, så kassatjejen slog in den manuellt i datorn.
"Den kostade 599 va?" frågade hon och jag mmmade till svar.
Den kostade 699. Men det låtsas vi inget om.
Gör hon fel ska inte jag lida för det. Jag visste inget. Inget alls.

Sedan bar det av till Folkbladet ett slag för att redigera alltsammans, sedan körde bilen iväg med mig bakom ratten till farmor och farfar. Fars dag som sagt.

Farmor var helt busig och söt. Kolla bara!

Hon jagade Malin runt runt i hela lägenheten. Helrolig! Och snabb!

Titt, de har blivit lika långa! Snart har hela familjen växt om farmor.

Det blev ingen bild på farfar visst. Och inget speciellt firande av pappa.
Jag måste bli bättre på sådant. Jag glömde bort honom.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0