Naken tant i vinterkylan

Så är man i Göteborg då, men det var inte förrän igår vi kom hit.
Någon hade visst bokat in mig på ett dagis i Halmstad, så det var bara att fara dit. De sa till mig att Halmstad låg på vägen, men det var ju för tusan söder om Göteborg!
Det var ett himla fint hotell i alla fall. Det fanns en bastu (med heta killar i!), massagestol och glassautomat där man fick ta gratis glass med massa olika strösselsorter. Mitt i en galleria låg det, fint som tusan, så Linda hade lite att roa sig med när jag jobbade i alla fall.

Kolla snygg skylt vi hittade i Halmstad:

Djurkonstnär. Vad fasen är det liksom?
Ett djur som målar? En gubbe som målar av djur? En tant som gör tavlor med djurdelar?

Det fanns en massa roliga barn på gårdagens Halmstaddagis. En blev min bästa vän - ritade fina teckningar till mig och gav mig en puss och en kram när jag hade fotat honom. Sen skulle han klappa på mitt huvud lite nu och då för att jag hade så fluffigt hår. Han ville vara med mig konstant och sa hejdå hundra gånger när jag gick. Söt.
Sen fick jag en massa konstiga frågor hela tiden.
"Är du naken när du sover?" helt plötsligt från ingenstans..
"Nää, jag har nattlinne när jag sover faktiskt", svarade jag. "Sover du naken eller?"
"Nej, men min mamma gör det!"
Hmm, bra information där.

De verkar haft lite skev uppfattning om min ålder igen. När jag skulle ta porträtt sa en av fröknarna:
"Och så tittar du på tanten!"
Tack så mycket. Tack. Hellre "flickan" än tanten faktiskt.

Jag glömde min jacka där. Varma vinterjackan och jag hade inte någon annan med mig.
Ni undrar säkert hur man kan glömma jackan när det är minus ute, men jag höll på att packa in all utrustning i bilen och sprang mellan dagiset och bilen flera gånger. Tänkte att jag tar på mig jackan sen, men det glömde jag såklart.
Så nu har jag fått gått runt i Göteborg med flera lager långärmade tröjor, men jag har frusit som tusan ändå. De skulle skicka jackan hem till mig i alla fall. Tur att jag inte hade mobil eller bankkort eller något sådant i den!


Kommentarer

Postat av: Anne

Varför använder man ordet tant till någon som är i 20-års åldern!?



Jag förstår din upplevlse, jag blev kallad för tant första gången när jag var 16 år!



Önskar dig en bra dag!

2008-11-06 @ 10:20:13
URL: http://anne06.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0