Misslyckad Meckarmoa


Mitt älskade 50 millimeters objektiv har gått i bitar!
Eller snarare är det jag som har plockat isär det.

I somras kom det in sand i det nämligen, så jag har försökt och få loss det på alla sätt jag kan komma på. Utan framgång. Tänkte att jag skulle lämna in det någon stans, men det skulle kostat över 1000 kronor, och ett nytt objektiv ligger runt tusenlappen, så det känns onödigt.
Så, jag skruvade helt enkelt isär det för att försöka få loss skiten. Några små gruskorn lossnade, men fokuseringen går lika trögt för det. Det måste vara något annat som är fel.

De där små sladdarna mellan metalldelen och plasthöljet var man tvungen att akta så att man inte slet av dem hela tiden. Jobbigt att man inte kunde lägga ifrån sig de översta delarna.

Nu vet jag inte hur jag ska göra riktigt. Ganska svårt att få ihop det igen... Eller jag får ihop det, men det funkar inte som det ska.
Skit!
Jag får kanske ta med det till Australien och hoppas på att man kan lämna in det billig någon stans där. Eller så köper jag ett nytt där. Hittade en massa billiga nya på e-bay i alla fall. Nog bäst så.


Kommentarer

Postat av: Sara

Åååh lycka till imorgon nu! Har ni tillgång till internet där borta?

2008-11-19 @ 14:38:23
URL: http://saasso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0