Pressa!


Nu sitter jag på biblioteket i Falun. Varför kom jag inte på det tidigare? Klart de har internet på biblioteket!
Men jag måste stänga ner allt ordentligt innan bokningstiden tar slut, för när jag loggade in här var det en massa worddokument öppnade med ett CV och personligt brev! Råkade smygläsa lite...
Dessutom var någon inloggad på hotmail, så där kunde jag ha hittat på en del. Men så busig är jag inte!

Så, nu har jag varit i Eskilstuna och fotat dagisbarn där.
Det började inte särskilt bra. Försov mig, igen. En timme! Sedan hittade jag inte vägen. Jag var på rätt gata, men jag fattade inte vart dagiset låg. Sen skulle jag sätta upp all utrustning i ett rum som var ganska så litet, men jag testade att titta genom kameran innan och trodde att det skulle gå bra ändå. Det gick inte bra!
När jag hade ställt upp första gruppen, så fick bara hälften av barnen plats på bild. Den hälftens föräldrar hade nog inte blivit så glada. Vi försökte allting; backa så långt det gick, trycka ihop dem ännu mer och till och med öppna fönstret och fota utifrån. Men det gick helt enkelt inte.
Så jag fick be dem snällt att flytta på sig till rummet bredvid, där vi fick  flytta bort en massa bord först.
En timme efter jag egentligen skulle börjat var jag klar att fota igen.
Ah, jag kände mig helt värdelös! Jag visste liksom inte vad jag skulle göra. Först kom jag för sent och sen kunde jag inte sätta upp sakerna ordentligt!
Men det gick riktigt bra när allt var klart. Även porträtten som jag tog mellan 13-17 utan paus.

Sen var det bara att fara tillbaka till Falun. Nästan tre timmars bilåkande, igen.
Jag missade Bonde söker fru...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0