Retur in my ass.


Nu sitter jag på kontoret och registrerar returer. Kastar en massa bilder som folk skickar tillbaka.
Å, det känns så onödigt att vi trycker upp en massa bilder som vi bara kastar sedan. Man borde komma på något bättre system. Beställa via internet kanske?
Men man kanske köper mer om man får allt hemskickat, vad vet jag.

Det är fruktansvärt tråkigt i alla fall. Jag börjar redan längta efter att fota igen, men det kanske är tur att jag får lida några dagar så jag får lusten tillbaka. Jag tycker synd om dem som jämt jobbar på kontoret.
Samma sak hela tiden - öppna kuvertet, se vilka bilder det innehåller, fylla i ett formulär på datorn och kasta alltsammans i en kartong. Om och om igen. Flera hundra stycken.
Agh, jag har världens huvudvärk!

Nu har jag jobb på kontoret i morrn och på torsdag med om jag vill. Egentligen vill jag bara ha ledigt, men jag behöver alla pengar jag kan få.
På fredag ska jag fota för Folkbladet igen. Någon konsert med Eldkvarn. Men det blir nog kul, inget att skriva denna gång. Det är skrivandet som tar mest tid och energi. Konsertfoto är bara himla roligt!
Jag måste bara se till att få lite ordentligt betalt.


Kommentarer

Postat av: Sara

Usch vad tråkigt det där lät. :p



Vi vet inte hur långt det är riktigt.. Blev aldrig av att vi gick idag som ´vi tänkt. Men med bussen kan det ta allt mellan 20 min och en timme, beroende på bilköerna ;D



Nu åker ju ni snart! Ååh där är det varmt.. Här snöade det igår...

2008-10-29 @ 16:49:00
URL: http://saasso.blogg.se/
Postat av: Evil Emil

Jag håller med helt o fullt.

Kan ju bara säga att min far, som är fotograf o också håller på med skolfoto, har ett sådant system. Det går inte ut några bilder alls, förrns man har beställt det man vill ha på internet. Plus att man där också har mellan 3-10 bilder att välja mellan. Rätt coolt.



http://www.jarocka.se

2008-10-31 @ 09:33:48
URL: http://evilhenestal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0