Vrålbäbbar


Sådär, då var man hemma igen!
Det har vart en slitsam vecka. En vecka med skolfoto i Jönköping för er som inte hängt med.
Jag som  trodde att det skulle bli en massa slöande på hotellet, men icke.
Eller jo, en hel del tid på hotellet har det blivit, men inte har jag slöat. Bara jobb, jobb, jobb.
Redigering av bilder, kontrollering av alla filer så att jag har valt rätt bild på rätt barn till rätt ordernummer, utväljning och kloning av borttittande barn på gruppbilder, ifyllning av labborder, kontorsmanus, katalogmanus, sjuk/frånvarolistor, kontroll av alla beställningsblanketter och klasslistor... fy fasen vad jag dör på allt pappersarbete! Det är inte precis så att det bara är att fota och tro att allt är klart sedan...
Men, men. Det har gått bra i alla fall. Trots att jag inte hunnit sova särskilt mycket.

En hel massa barn har jag träffat. otroligt söta barn, barn med roligt utseende som jag skrattat åt i smyg på hotellrummet, barn med stump-arm, barn med koncentrationssvårigheter, skrattade barn, illskrikande småungar... Det sista en hel hög av.
Jag skulle fota en förskola. En hel hop bäbisbarn som precis börjat på förskolan. Rädda jävlar som till och med var vettskrämda för fröknarna. En började gråta. Det spred sig. Det spreds något hemskt. Tillslut gallskrek varenda unge. Det gick verkligen inte att få tyst på dem! Helt kaos. Jag kan inte påstå att jag blev särskilt nöjd med fotot... Det få bli omfotografering!

Förutom den lilla incidenten har det faktiskt gått bra. På en skola var det en väldigt liten lokal, så jag stod inpressad med kameran och stativet mot väggen, precis så att jag kunde sticka in huvudet och mitt lilla öga mellan väggen och kameran. Ungarna och bakgrunden fick jag ställa upp så nära den motsatta väggen det bara gick. Det blev en del trixande för att få alla att synas, men det gick. Och det blev faktiskt bra.

På en annan skola hade jag hemskt tajt schema. 42 ungar på 45 min. Rekommenderad tid 25 barn på 45 min. Ni kanske förstår om det blev stressigt... En massa förskjutningar i schemat, men det gick det med!

Förresten, sjukt dyrt att bo på hotell. Tur att det inte är jag som betalar. 745 kr/natt. Det är tydligen billigt. Otroligt litet rum dessutom, kanske hälften av det jag har här hemma. Typ 9, 10 kvadrat. Där skulle jag få plats med min packning, en dubbelsäng, ett skrivbord och en stol som var sjukt mycket ivägen, en TV och all fotoutrustning.. Inte mycket plats kvar till lilla mig...

Äh, jag ska inte klaga. Gratis boende och traktamente sitter inte fel. Åh, vad jag vill flytta hemifrån nu! Så himla skönt att bo själv. Sen har jag vart en sväng på IKEA i Jönköping och en massa inredningsbutiger i A6 center. Hittade en väldig massa fint. Skålar, porslin, ljus, vaser, möbler, lampor, mattor.. allt! Jag vill inreda ett helt hus.
Det får bli efter Australien.

Jag längtar som tusan till Australien. Får nog börja räkna ner dagarna som Becka och Sara gör till London. Snart far dem. Vi har typ Två månader och ett par veckor kvar.


Jossan är nu mera i England förresten. Isle of Wight. Ett år blir hon borta, som utbytesstudent.

Läs om hennes bravader här.

Åh vad jag kommer att sakna sötbollen! Tur att jag med åker bort, får lite annat att tänka på...
Jag längtar!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0