Morgonkaos och kräftskiva


Igår var en mycket trevlig dag. Men den började inte så bra.
Jag blev väckt av Helen på jobbet som ville att jag skulle komma till kontoret inom en halvtimme för att hämta jobbet för nästa vecka.
Så, det var bara att hetsa sig upp i sängen, på med kläder och i med frukost. Jag glömde till och med bort att jag fyllde år.
Mamma och pappa hade tänkt väcka mig med skönsång och frukost på sängen, men det blev det inget med.
Det gjorde visserligen inte så mycket, speciellt när deras sång inte alls är skön och när jag på morgonen bara är butter, extremt kissnödig och väldigt hungrig. Morgonfirande har aldrig varit en bra tradition.
Det var nog tur att jag inte var hemma på mammas födelsedag i torsdag. Morgonfirandet var tydligen kaos.

I alla fall, när jag hade vart ett slag på jobbet kom jag hem och bjöds på nygräddade scones och presenter. Himla bra presenter faktiskt. En bautaresväska som jag ska proppa full till Australienresan, fina mörkblå leggings, pärlor och saker att göra halsband av och en låda med gammalt skrot. Skrot som suttit på min bil som pappa monterat bort och bytt ut. Inte fasen vet jag vad jag ska med de gamla delarna till, men de kan jag alltid skänka till skrotsamlaren som kommer hit en gång i månaden. Eller nåt. Grejen med det hela var att han betalade de nya delarna åt mig, som de sagt att jag skulle göra från början. Så det var mycket snällt tycker jag!

Resten av dagen gick till att sova (mycket trött efter Jönköpingsvistelsen och härjande tjejer på besök...), städa en smula och hänga vid datorn.

Vid klockan nio begav jag mig till Mickis kräftskiva!
Där blev jag sjungd för och sen lekte vi massa störda dricklekar. Den där suga kortspelskortsleken igen. Den här gången gick det betydligt bättre än på Motalapartyt hos Becka, men jag råkade pussa lite på en Australienare.
En mycket trevlig sådan som jag numer blivit vän med på Facebook.
En vecka i Sverige hade han varit och nu skulle han bege sig till Oslo. Vanligtvis bor han i Melbourne, så dit får vi åka och hälsa på Emelie!
"You need to tell me your travel plans for australia" skrev han på Facebook. Felet är att vi inte har några, men jag lovade att höra av mig när jag vet.

Här har vi honom, Jason Oram. Väldigt fina bilder snodda från Facebook. Han hade mest bilder på fiskar han fångat och en massa festbilder som polare taggat. Jaja, alltid något.

Det blev en väldigt trevlig kväll i mörka Svärtinge, ett bra avslut på födelsedagen. Mycket kräftor blev det och Jason försökte få mig att dricka kräftspad ett antal gånger, men det vägrade jag bestämt... Jag fick även skåda strippdans på borden och fina snapsvisor till vodkashotsen.
Kanske kommer det lite bilder från kvällen sen, när folk bestämt sig för att lägga upp dem på bilddagboken.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0