Virrpanna


Jaha, då ska man ut och resa, igen.
Göteborg den här gången. Det blir bra tror jag!
Hela nästa vecka blir jag borta. Eller ja, arbetsveckan. Mån-fre.

Det blir en lugn vecka får jag hoppas. Bara dagis att fota, vilket innebär plåtning mellan 9-11.30. Eftermiddagarna fria och gott om tid att se staden. Lite shopping på det kanske.

Nu har jag fått låna en gps av Pavlina på kontoret, så det känns betydligt lättare att komma till en ny stad nu.
Mitt lokalsinne är inte det allra bästa. Det är åt helvete pinsamt dåligt måste jag erkänna.
I förrgår när jag var i Falun skulle jag ta mig från stan till hotellet. Visste inte alls åt vilket håll det låg, så åkte bara runt lite. Det tod typ 20 minuter att ta sig hem.
Dagen efter skulle jag till en ny skola och åkte då förbi "city". Vilket visade sig ligga ca 2 minuter från hotellet. Knappt.
Bra där Moa. Måste tilläggas att Falun är väldigt litet och "city" består av två små gator och en liten galleria. Hur det kunde ta mig 20 minuter att köra runt stan förstår jag inte alls. Visserligen pratade jag i mobilen samtidigt, så jag kringelikrokade nog runt en hel del...

Så, en gps är verkligen på sin plats!
Nu ska jag dra till stan ett tag och snicksnacka med Anna på Världens bar. Det blir härligt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0