Third boost


Idag var vi och vaccinerade oss. Jag fick min sista twinrix-spruta och Emelie sin sista mot hepatit b.
Vi fick fylla i ett formular med vara namn, om forsakring, om vi hade nagra sjukdomar och liknande.
Sa kom vi till fragan var vi skulle aka.
Sprutan var ju for Australien, sa blev lite lustigt. Skrev:
Destination: Sweden (home)
For how long: Forever? Hope not.
Bockade i lite rutor om vad vi skulle gora i Sverige; halsa pa lokal familj, jobba, besoka turistomraden, campa, vandra mm.. Kryssade i allting. Vet ju aldrig vad man kommer att hitta pa hela livet i Sverige.
Emelie och jag borjade skratta en massa och hade valdigt roligt at ansokan. Kande oss busiga.

Sa fick vi komma in till tant doktorn.
Hon babblade en massa om allt mojligt sedan satte hon snabbt i sprutan och sa pa med plastret.
Efter ett tag markte jag att det borjade sippra fram en bloddroppe pa armen.
Tanten hade satt plastret pa helt fel stalle, langt under saret!
Jag visade Emelie och vi fick varsin fnissattack.
"Ehm, I guess you putted on the band-aid on the wrong spot, cause it's bleeding up here..." sa jag fnissande till doktorn.
"Oh, sorry, it's hard to see sometimes" sa hon forvirrat och forsokte hjalpa mig att flytta pa plastret.
Sa fick jag syn pa Emelies arm. Det blodde ovanfor plastret dar med!
Haha, jag trodde att jag skulle do av skratt, samtidigt som vi forsokte att inte latsas om nagonting, ville inte skamma ut tanten mer, vande oss bara om och forsokte kvava en ny fnissattack..

Doktorn gick ut for att hamta nagot och vi kunde antligen garva loss.
Passade dessutom pa att roffa at oss en massa godis i smyg fran skalarna dar inne.
Kande mig som ett litet barn...


Titt sa fina vi ar i plaster! Och klubba...

Maste saga att sjukvardssystemet har i Australien ar valdigt lustigt.
Man betalar avgift for att ga till doktor, sedan kan man ga till medicare centret, visa upp kvittot och fa ungefar halften tillbaka.
Varfor maste man da betala hela avgiften fran borjan om man bara kan ga och be om pengarna tillbaka direkt efter?
Skumt.
Javligt dyrt med spruta. Sa var min budget helforstord for denna vecka.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0