Ajaj i benen

Gah vad jag har träningsvärk i mina ben!
Igår var det riktigt jobbigt, speciellt i trappor, idag är det om möjligt ännu värre.

Vi var inte så många på träningen i förrgår, så vi körde verkligen stenhårt med volter med de få som var där.
Normalt sett får man alltid vänta ganska länge mellan olika trick, så att alla hinner över den 10 meter långa akrobatikmattan med exempelvis hjulningar, innan det är ens egen tur igen.
Nu gick det i ett, ingen vila.
Fyra mattor gå på händer, fyra mattor tinsika, sex mattor sidvolt, sex mattor flickflack...

Sedan tränade vi volter i bältet med säkerhetslina.
Jag och Ullis tränade axelsalto
(jag står på hennes axlar och gör en bakåtvolt ner till golvet).
Vitolds sa att jag körde perfekt, så egentligen hade jag inte behövt bälte, men det var första gången vi tränade ihop. Sedan fotsalto (hon håller ihop händerna med handflatorna uppåt, står med lätt böjda knän och vilar händerna mot benen, sedan tar jag sats, sätter en fot i hennes händer, skjuter ifrån rakt upp och gör en bakåtvolt i luften). Även det gick väldigt bra och den blev riktigt hög!
Det tar lite på benen när man ska dämpa en landning från 2 meters höjd 20-30 gånger...
Jag ska be någon filma när jag gör volter så ska ni få se.

Dessutom hade vi haft teaterträning innan där jag även där gjorde en massa volter och stod underst i pyramider.
Puh. Men riktigt skönt att verkligen vara helt slut efter ett träningspass!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0