Du ska bli min!


Idag upplevde jag det närmsta jag kommit kärlek på vääääldigt länge.
Jag var på Media Markt.
Där såg jag den - en Nikon D700.
Jag dog lite.


Så höll jag i den, provade att fokusera - så blixtsnabb och mjuk att jag vet inte vad! Ställde upp ISO:t högre och högre, såg inte den minsta antydning till brus. Knivskarpa bilder, härlig tyngd och kvalitet i alla vred och knappar.
Det var som att jag fick fjärilar i magen och blev plötsligt så fruktansvärt glad!
Jag har aldrig kännt så för en sak förut.

"Vill du ha hjälp med något?" frågade en kille som jobbade där.
"Näääeee.... men JAG VILL HA DEN HÄR KAMERAN!" nästan ropade jag utan att kunna dölja min förtjusning.
Men. Den var dyr.
Väldigt dyr.
Över 23 000:-. Kanske lite väl. Men inte omöjligt!
Jag har ju pengarna. Frågan är bara om jag vill lägga nästan allt på en kamera...
Men kameror går alltid ner väldigt mycket i pris om man orkar vänta tillräckligt länge.


Kommentarer

Postat av: Emmelist

det låter ju jättekul! men kommer nog aldrig kunna bli så bra :) men ska bli kul att testa!!

2009-12-17 @ 23:04:28
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: vesna.blogg.se

Godmorgon!! Helg snart! :D

2009-12-18 @ 07:45:10
URL: http://vesna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0