Isande diskant, går igenom allt


Idag blåser det isvindar i Norrköping.
Det är så jävla kallt!
Så kallt att när jag sprang till bussen förut så skrattade jag hela vägen för att kände mig så dum att jag över huvud taget går ut när man inte har någon känsel i kroppen trots hundra lager kläder.
Skrattade för att jag inbillade att man blir varmare av det. Det blev man inte. Inombords möjligen...

När jag skulle ta bussen hel sedan snubblade jag på en isfläck och ramlade på trottoarkanten.
Busschaffören såg väldigt orolig ut och undrade om jag skadade mig, men det var ingen fara.
Kände mig bara väldigt dum när alla passagerare stirrade på mig och mina snöiga byxor.

Nu ska jag se på Bönderna som ska ut på resa med sina blivande fruar!
Underbart lagon mysigt sådär.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0