Snorigt.


Nu är det så kallt att näsborrarna liksom klibbar ihop när man andas in.

Kul!
9 minusgrader.
Hoppas att snön ligger kvar till jul. Jag gillar snö, det är fint!
Det blir liksom aldrig helt mörkt, snön lyser av sig själv.

Jag uppskattar alla Sveriges årstider faktiskt, på olika sätt.

Våren när alla träd får blad och blommorna slår ut, fåglar som kvittrar.
Sommaren med underbar värme, häng i park, mums på glass och bad vid sjö.
Hösten med alla fina löv i fantastiska färger, myströjorna som åker på och födelsedagsfirande.
Och nu vintern  med all snö, kylan som biter sig in i kroppen och härliga julen.
Sverige är bra. Jag uppskattar det faktiskt mer när jag varit borta ett tag.
Firade jul på stranden förra året, det var kul på sitt sätt, men inte riktigt rätt!


Kommentarer

Postat av: Emelie

Jag uppskattar alla årstider, förutom tiden mellan november till mars...

2009-12-18 @ 18:15:48
URL: http://likealineofpoetry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0