Chinese New Year Parade

 
Jag har helt glömt att berätta om den kinesiska nyårsparaden!
I söndags var det minsann. Jag hade såklart kameran med mig, men batteriet hade laddat ur, så jag lyckades inte ta några bilder. Klantigt.

Jag filmade en hel del kassa filmer med mobilen i alla fall! Men ingen av de är värd att lägga upp. Helt grynigt och suddigt.
Jag snor den här från YouTube i stället. Den bästa delen av paraden!
Går även att se med hög kvalitet, rekommenderas.


Riktigt hemsk musik som skär in i öronen på det här klippet, men koncentrera er istället på tjejen som cyklar enhjuling balancerandes ovanpå ett paraply!
Eller, det är väl vad det ska se ut som. Hon sitter nog fast. 
En massa häftiga Kung Fu människor som utför krigsdans och gör volter. Riktigt häftiga!

Stora delar av paraden var väldigt bra, som i klippet ovan, med en massa snygga dräkter, häftiga vagnar med stora skulpturer och imponerande uppträdanden. Det blev dock lite segt efter ett tag. Mycket folk från olika organisationer som bara gick med i paraden med stora skyltar utan utklädnader.

Men jag måste säga att det slog Norrköpings Augustifest-parad...
Olana borde i alla fall varit med, vi skulle gjort succé med våra pyramider!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0