Packa pappas kappsäck


Igår började jag packa min resväska.
Jag förstår inte alls hur allt ska få plats. Jag menar, jag har åtta par skor! Åtta!
Vad tusan ska jag med de till? Jag använder två par i prinicip. Tusan.
Jag vill inte skiljas från de andra skorna, de är fina/bra att ha... någon gång. Jag kanske måste lämna kvar lite kläder jag inte använder också. Kanske. Frågan är bara vart jag ska göra av dem. Kan gömma dem i ett skåp!

Pruttkudden och plockepinnet jag fick av familjen i julas får nog lämnas till Bobby som avskedspresent, eller till Jason när han fyller år kanske. Förlåt familjen, jag har ingen plats!
Bobby får en Alladin chokladask från IKEA dessutom. Han gillar ju Sverige. Jag kommer att sakna Bobby!

Lägenheten i Maroubra
har verkligen blivit till ett hem under tiden vi varit här. Det kommer att kännas så himla konstigt att flytta härifrån. Min första lägenhet. Första gången jag bott någonstans bortsett från hemma mer än en vecka.
Sista gången jag tog bussen till Maroubra idag. Det känns helt stört, tomt, ledsamt. Jag vet inte.
Nu ska vi ut på äventyr! Nu får vi tillbringa resten av tiden i Australien på hostel, med alla saker nerpackade i resväskor.
Tillbaka till första veckans trångboddhet...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0