Alla hjärtans dag


Valentines Day igår!


Det firades med jobb i ösregn i Liverpool, inga sälj på hela dagen och en evighetsresa på tåget som halvvägs till Town Hall där vi går av, bestämde sig för att stanna på alla stationer (normalt sätt limited stops), vänta en kvart på att poliser skulle genomsöka tåget i Burwood och sedan fastna mellan två stationer i 10 minuter. Hurra!
Det tog en och en halv timme när det vanligtvis tar runt 40 min.
Jackie var lagom upprörd;
"I wanna fucking kill that person who decided that this train will stop at every fucking station!"

Jag passade mest på att sova.

Det fick bli första och sista gången jag jobbar på en lördag. Jag behöve vila.
Helt omöjligt att sälja något när jag går runt som en zombie med huvudvärk.

Efter den lilla tuppluren blev jag glad och näst intill pigg igen. Det bar av till kontoret och sedan hemmåt för ombyte.
Traffic Light Party på irländska puben P.J.O'Briens!

Jag träffade Nathan utanför. Han lurade i mig att han hade dansat på baren och blivit utkastad. Egetligen väntade han bara på Stefan.
Tillslut fick vi syn på honom, Nathan tittade lurigt på mig och sa;
"Pretend that we're making out!", tryckte in mig mot väggen och låtsades kyssa mig. Stefan såg lite förvånad ut minsann, men sen dog vi av skratt så, nja, tveksamt om han gick på det...

Vid ingången fick man sätta på sig en grön plupp för ledig, gul för osäker och röd för upptagen.
Det fick bli grönt och hoppas på det bästa. Man får ta alla chanser man får när det är Alla Hjärtans Dag och allt.
Nathan tyckte att grönt var desperat och körde på gul.
"Yellow is more exciting, then the girls don't know for sure. They have to fight for me!"
Han fick sig en tyska tillslut, så hans taktik fungerade nog.
Stället kryllade av singlar, men ingen som föll mig i smaken. Det blev en massa snack och dans med galna italienare i stället. Trevligt det med.

I fredags lät det som att alla på kontoret skulle ut på lördagen, men under ett par timmar var det bara jag, Nathan och Stefan, sedan anslöt sig även Sarah och Breno. Det blev ett helbra gäng, men långt ifrån hela kontoret...

Stefan och Nathan.

Breno.

Sarah och Breno.

Nathan flyttade på Stefans plupp hela tiden. Det är kanske där den borde sitta...

Störda italienare/brasielinare.

Galet kul! Det bar vidare till McDonald's för påfyllning av lite fast föda i magarna, sedan vinglig gång till en klubb vid hamnen. Dans natten lång med Sarah, Breno och en heting från England.
Sedan kom jag på att jag borde ta mig hem på något sätt. Klockan var över 4 och jag hade ingen aning om det fortfarande gick bussar... Smart av mig att inte kolla upp det innan.

Jag lyckades i alla fall ta mig hem med en buss kl 5 från hamnen. Men den gick bara till Maroubra Junction, så det fick bli 20 min ensam vandring därifrån i regnet. På bussen fick jag sällskap i alla fall.
Jag höll på att somna, men plötsligt vaknade jag av två fransmän som tryckte sig in på sätet bredvid mig.
"I like your dracula teeth!" sa en av dem och försökte få mig att skratta så att han kunde se mina spetsiga hörntänder. Störd. Hur de kunnat se dem när jag sov förstår jag inte alls. Hjäspade kanske...
Sedan började de babbla en massa på franska och trodde att jag skulle förstå vad dem sa. Det gjorde jag inte.
De var lagom fulla och helt galna...
"Touch my hair, touch my hair, it gives you luck!", så den andra killen som faktiskt var rätt söt, och så la han sig med huvudet i mitt knä.
"We love you, you are beutiful!"
Hmm.. verkligen.

Så, lite kärlek fick jag i alla fall som avslut på Valentines Day.
Även om den inte direkt var besvarad från min sida...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0