Gamla året


Sorry för dålig uppdatering. Internet har varit elakt på sista tiden, det vill inte alls fungera ordentligt varken här eller på McDonalds. Överbelastat nät tydligen.

Nu har det hunnit bli 2009.
En hel massa saker har hänt under det senaste året.
2008 var ett riktigt bra år måste jag säga!

-    Jag skaffade blogg, vilket var ett av förra årets nyårslöften. Som ni kanske har märkt så är det igång fortfarande, och jag tycker faktiskt att jag lyckats komma in i det här med bloggande riktigt bra! Jag ser att den har förändrats en himla massa sen jag startade den. Till det bättre lyckligtvis.

-    Jag tog körkort och skaffade egen bil. Många fototurer upp till Falun har det blivit och många reparationer för lille pappsen. Himla skönt att kunna köra runt själv och kunna ta sig in till stan och träffa vännerna vilken tid som helst.

-    Började jobba på Folkbladet, vilket har inneburit en massa roliga reportage och gratis konserter, dessutom en hel del extrapengar…


-    Studentveckan och slut på gymnasiet. En sjukt rolig sista tid med SPMP3b! Bästa klassen någonsin! Jag saknar faktiskt skolan lite, inte läxorna det minsta, men allt roligt folk som fanns runt i kring hela tiden. En hel del roliga lektioner hade vi med – foto, projektarbete med Lettlandresan, eget företag, slappa lektioner med Marie… Jag saknar Marie!


-    Sommarlov, som inte blev så mycket till sommarlov, utan mest jobb med cirkusskola (money, money!). Så speciellt mycket bad blev det inte heller. Jag tror jag badade max tre gånger på hela sommaren (men det har jag minsann tagit igen nu!) En turnévecka med cirkusen till Gränna hanns med i alla fall. En himla lyckat vecka!

-    Började jobba på Östsvenska Foto och fick därmed känna på ett heltidsjobb direkt efter studenten. Jag ångrar verkligen inte att jag tackade ja till jobbet som skolfotograf, trots en hel del slitsamma stunder. Jag har utvecklats en väldig massa under den här tiden och klarat mig själv under långa perioder med ensamma bilresor till okända städer. Jag klarade av jobbet mycket bättre än vad jag trodde att jag skulle göra och mycket bättre än cheferna förväntat sig. 
Det lutar mer och mer åt en fortsättning i år med. Det blev en hel del ihoptjänade pengar, vilket gjorde att jag äntligen kunde komma iväg på…

-    Australienresan! Nu har vi varit i Sydney i 1 och en halv månad och jag har absolut tagit igen det förlorade sommarlovet. Riktigt kul har vi haft hittills och ännu roligare ska det bli! Det här resan kommer jag minnas hela livet. Jag är himla glad att det blev av.

Det var mitt år det. Är ni nyfikna på lite mer detaljer kan ni ju alltid läsa hela bloggen igen...


Kommentarer

Postat av: Fat Mama

Vilket otroligt intensivt år det varit! Snacka om flyt. Men du har ju också fått kämpa och driva på för att komma dit du är i dag. Hoppas 2009 blir lika lyckat. Troligtvis blir det ganska annorlunda. Ha det!

2009-01-04 @ 10:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0