Festival och bögskräck


Sydney Festival igår.
Vi gav oss ner på stan för att kolla på en massa dåliga artister och förhoppningsvis duktiga dansare.
Gratis liksom.
På Pitt street händer det alltid saker. Vi gick förbi en kille som målade en stor tavla på marken:

Ett gäng ungar sprang fram till tavlan.
"Oh my God, look at Jesus!" skrek ett av barnen. Imponerade minsann.


Helt sjukt mycket folk i Hyde Park. Det lärdes ut "The Sydney", Syneydansen.


Sen började en dålig symfoniorkester spela, då drog vi ner till hamnen i stället.

Vi åt glass fast det inte alls var glassväder. Kallt och blåsigt. Men glass är gott!
Min nya favorit "American chocolate", med snickersbitar i!

Det är jämt en massa folk som spelar instrument nere vid hamnen.
Här en aborgin som spelar diggeridoo till technomusik!

Emelies Teliakompis Markus (till höger), Sebbe och Edvard kom på med färjan!
De reser med runt som backpackers i Australien, kom till Sydney i torsdags, men åker hem redan idag. Synd.
Jag kände verkligen igen Edvard (i mitten) någonstans ifrån, och jag är väldigt stolt över mig själv att jag lyckades koppla ihop honom men Lovisa Ritzer, som var det första personen jag gissade på! Inte tusan vet jag hur jag fick ihop honom med Lovisa, men i alla fall umgås han mycket med henne.

Haha, de kollar på nåt kort på kameran. Markus gillar visst inte vad han ser...

Killarna ville shoppa, men allt var stängt. Tur det, annars hade vi nog fått hänga väldigt länge inne på Ralph Lauren...
Riktiga Lindösnobbar är de allt, i alla fall Edvard när det kommer till shopping.

Applestore var öppet ändå! Markus blev glad!


Emelie med ser det ut som.


De hade häftiga trapphus där!

Markus köpte en Ipod touch. Personalen tog betalt på plats tydligen.
Han sa att han kommer ångra köpet hela resan, så mycket som han har snålat med billig mat, och så tjoff! 2000 borta.

Det blev dags för mat. Vi tog med de till Oxford street, där finns det bra restauranger.
Men, det är den berömda böggatan, vilket Markus och Edvard inte tyckte var speciellt bra...
De blev helt skräckslagna! Det var som att de såg i syne, såg bögar överallt!
Jag har aldrig sett några så överdrivet rädda, jo, förresten, Frida när det kommer en spindel i närheten...
De skulle knappast reagerat om de inte visste om att det var böggatan.

Sebbe var lite mer avslappnad. Han tyckte mest det var kul med alla knäppa resturangnamn och affärer. "Thai-me-up" (thairestaurang) och "Lick-her shop" (sprit) tex.
"Det är ju inte överdrivet kåta bara för att de är bögar!" försökte han övertyga Edvard, men han ville bara så långt bort från gatan det bara gick.
Jag höll på att garva ihjäl mig. Tramskillar!


Vi åt supergod mat på japansk restaurang.
Sebbe kunde japanska av någon anledning och översatte menyn åt oss.

Grabbarna tog färjan hem och vi försökte se lite av festivalen.
Jag ville titta på dansarna, men det var för mycket folk och avspärrat överallt. Typiskt.
Annars var det mest techno-DJs och folk som hoppade. Nja, inte så bra.

Titt så glada vi är ändå!

Vi tog bussen hem och sedan var jag så trött så det blev ingen utgång.
Väldigt rolig dag i alla fall med homofobiska svenskar. Synd att de inte stannade längre!


Kommentarer

Postat av: Geccod

Det låter som en soft dag. Haha, coolt att de har döpt affärerna till såna sjuka namn!

2009-01-11 @ 21:21:02
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hjälp, vad skumt... typ i höstas var jag inne på resdagboken och sökte på folk från norrköping. då hittade jag de där markus och edvard och läste deras resdagbok när de var i perth eller var det nu var. OCH NU HAR DU TRÄFFAT DEM!!!! WHAT?!

Ha det fint :D

2009-01-12 @ 13:24:25
Postat av: Moa

Johanna: Haha, ah, det var skumt!

Norrköping är litet, världen är liten...

2009-01-12 @ 21:14:32
URL: http://helahuvetstormar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0