Jobb hit och jobb dit


Emelie börjar jobba idag. Hon ska försöka få folk att skänka pengar till Rädda Barnen.
Jag hoppas att det kommer att gå superbra, även om hon inte tror det själv!
Men svårt jobb... det är ju himla svårt att haffa folk sådär på stan, dessutom ska det göras på engelska.
Massa massa lycka till i alla fall!

Emelie väckte mig i morse när hon stökade runt här inne. Kl 7 vaknade jag, sedan kunde jag inte somna om igen.
Men kanske lika bra att gå upp tidigt för en gångs skull. Jag sover bort halva dagarna fast jag inte vill det annars.
Jag förstår inte vad det är för fel på mig! Jag är bara trött och går och jäspar hela tiden, fast jag sover ordentligt och äter bra och bla bla...

Nu när jag kom upp tidigt så var det en massa folk innen på msn för en gångs skull. Kul!
Jag saknar alla där hemma en massa! Det vore kul om folk kunde komma och hälsa på, men det är ju lite omständigt kanske...
23e kommer Klara, Karin och Sara hit i alla fall! Yehoo! Jag hoppas att de har tid att träffa oss ordenligt. Inte resa från Sydney på direkten, då blir jag ledsen i ögat.

Msn var inte bara roligt. Damon skrev till mig och sa att jag inte kan jobba på pizzerian. Väldigt kul när han har fått mig att tro det innan. Han liksom presenterade ju mig för alla som jobbar där och sa "This is our new pizzamaker!"
Varför han har ändrat sig nu vet jag inte riktigt.. Han har väl inte tid.

Jag får satsa på det där fotojobbet i stället. Chefen tyckte att jag skulle besöka en massa restauranger idag och se om jag kan ta kort på gästerna där. Varför nu de skulle vilja bli fotade.. Jaja, jag kan väl ge det ett försök i alla fall.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0