Festligheter


Det blev lite utgång igår, med Ric och "Red eyes". Flera veckor sedan sist! Det var på tiden!

Det är tur att man är tjej. Det är jobbigare att vara kille som bjuder hela tiden.
Inträden, drinkar, taxi... Fast man säger att de inte alls behöver bjuda så gör de det ändå. Det är så det ska vara liksom, tycker de.
Skönt för oss, men jag känner mig lite som ett svin ett då. Som att man utnyttjar de, och det vill jag ju inte!

Vi hamnade på någon skitdålig klubb med jättehög trancemusik. Dansade där ett tag, men sedan blev det en lång promenad för att leta reda på något bättre.
Ric och Ed hade suttit ett tag på en vanlig bar innan, så de hade "casual clothes" på sig, vardagskläder - enkel skojorta, shorts och sneakers. Tydligen har de någon sorts dress code på alla klubbar, man måste var mer uppklädd med färgad skjorta och ordentliga skor. Så de sa att vi inte skulle komma in någonstans, lustigt.
Alla affärsmän har tvång på långärmad skjorta, slips och kavaj. Synd om dem. Inte direkt anpassat till klimatet...

Fredagar är ingen bra festdag tydligen, inte så många klubbar öppna då. Lördagar är det som gäller, så det kanske blir lite bättre utgång i kväll i stället. Hoppas på det!

Annars är det festligheter hela dagen.
Sydney Festival börjar idag. En massa band och DJs som spelar på gatorna och i olika parker, dansare, lite marknad och sådant kanske, jag vet inte så noga. Det återstår att se!
Snart drar vi ner på stan och dansar loss hela dagen! Om nu Emelie är bättre i sin fot.


Kommentarer

Postat av: margareta

så himla härligt det är att läsa din blogg! du gör så mycket spännande! jag längtar tillbaka till när jag var i din ålder och tågluffade i sydamerika med militärrock på mig, som man skulle ha då :)



maken pratar mycket om dig och hur trevlig och duktig du var. jag har ju inte hunnit träffa dig personligen, men du får ju komma hem snart så jag får ge dig en riktig kram!



var rädd om dig och se till att göra detta till bästa tiden i ditt liv!



kram på dig gumman!



/maggan, lennarts fru

2009-01-11 @ 07:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0