Alla kallar mig Mauoa!


Första dagen på jobbet idag, jag följde med Stefan ("Steffaaan"') och Sarah upp till gaygatan för att sälja kreditkort.

Men först hade vi säljträning på kontoret. Vi fick lära oss fem steg:
Introduktion, kort historia, presentation, avslutning och återberättande. Alltså, från att få kunden intresserad till att slutföra ett köp.
Varje dag kommer vi att prata med 50-60 personer, varav ca 3-4 blir genomförda sälj.

En massa NEJ kommer man få alltså. Det gäller att inte få dåligt självförtroende av folk som inte förstår vilken fantastisk produkt vi erbjuder!
Nu känns det som att jag har betydligt mer koll på säljandet, vilket är bra såklart.

Så, efter säljträningen hängde jag med Stefan för att se mer hur han gör och pratar med kunderna. Man lär sig en väldig massa bara genom att observera! Sedan var jag ett tag med Sarah för att lära mig andra sätt att få igenom säljet på. Alla är ju helt olika personligheter och har helt olika sätt att lägga fram informationen på, nu ska jag bara hitta det sätt som passar mig bäst.
Sarah hjälpte mig att skriva ihop gunden till en pitch, alltså det jag ska säja till kunderna, från introduktion till återberättande. Får träna en massa på det nu så att det verkligen sitter.
Jag försökte prata med 4-5 kunder, men det var svårt. Hakade upp mig och var inte säker på vad jag ska säga. Så nu har jag tränat en del på texten här hemma och det känns redan mycket bättre. Det går alltid lättare när jag får träna in något för mig själv i min egen takt, utan att känna någon press.

Hoppas på att sälja lite i morgon också!


Kommentarer

Postat av: Geccod

Det låter rätt kul. Lycka till!

2009-01-19 @ 14:43:39
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: sara

Weeeii , Lycka till :D

2009-01-19 @ 20:41:59
URL: http://saasso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0