How to Blow up Two Heads at Once

Igår besökte jag Museum of Contemporary Art (moderna museet).
Såg kanske den häftigaste utställningen jag någonsin sett, av Yinka Shonibare.

Stora dockor eller skulpturer, jag vet inte vad man ska kalla de riktigt, alla utan huvuden. Med kläder inspirerade från tiden innan Franska Revolutionen. Riktigt häftiga klänningar hade de allihop, med en otrolig mängd detaljer.
Jag gick en guidad tur, såklart gratis. Jag fick reda på en massa spännande saker och små detaljer jag inte lagt märke till innan, flip-flop-mönstret på den orangea klänningen nedan till exempel...

Bilderna är härifrån och härifrån.


How to Blow up Two Heads at Once

Black Gold II
Något liknande skulle jag vilja göra på en storr vägg. Hur häftigt som helst!

Scramble for Africa

The Swing (after Fragonard)

Bara en del av det hela. Därtill en massa snygga foton och filmer. Riktigt bra utställning!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0