Dackbytar-Moa


I fredags pa vag till jobbet fick vi plotsligt punktering. Pa motorvagen!
Vi fick kora in till kanten och forsokte komma pa hur vi skulle losa det hela.
Ingen av oss hade bytt dack forut. Ingen av oss hade speciellt bra koll pa bilar och hur man ska fixa dem.
Vi hittade ett reservdack i bagageutrymmet, men domkraften satt stenhart fastklamd in mot vaggen.
Tillslut (efter att jag kom pa att man nog borde skruva pa vredet sa att domkraften drar ihop sig) fick vi loss den och sedan vagade jag mig pa att veva upp bilen med domkraften sa att det platta dacket hangde fritt i luften.
Visst har jag satt nar andra bytt dack, men jag har aldrig gjort det sjalv!
For att fa loss muttrarna fick jag lagga hela min kroppstyngd pa veven innan de tillslut gick att fa bort en efter en.
Sedan var det bara att ta av hjulet med det platta dacket och pa med det nya.
De andra tjejerna bara sag pa och visste inte alls vad de skulle gora for att hjalpa till.
Men jag klarade det sjalv!
Kande mig stolt som tusan! Blev pa bra humor hela dagen lang!
Aven om mina hander fick en vacker svart farg efterat...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0