"Would you like to dress up like a fairy?"


Jobbet ar himla kul!
Ah, jag ar sa glad att jag antligen har ett jobb nu!
Sorry att jag inte har skrivit har pa ett tag.
Det har liksom varit fullt upp.

Fotoassistent ar min titel, vilket innebar att locka folk till studion i shoppingcentret for att fa sa manga ungar att fota som mojligt. Det ar inte latt!
Varenda mamma/pappa med en vild liten knatte springande runt sig forsoker vi fa att stalla upp pa en fotosession.
Sjalva platningen ar gratis, men foraldrar ar upptaget folk.

Dessutom hjalper jag till att busa med ungarna och fa de att skratta som sma tokar under platningen.
Teddybjornar, pipande mjukdjur, klapprande plastleksaker och sapbubblorna ar favoriterna.
Vi klar upp barnen i fina klader, sota prinsessklanningar och roliga mossor och bilderna blir verkligen fina och proffsiga!

Just nu haller jag pa och lar mig alla de olika delar som jobbet innebar och imorgon ska jag allt prova pa att fota lite!

Det ar himla kul nar det ar fullt upp och manga barn som ska forberedas och hallas pa bra humor, men emellanat dor shoppingcentret och det blir mest en vantan pa potentiella offer att fota.
Sta upp utan att ha nagot att gora blir trottsamt.
Att hora "nej", "nej" och "nej" fran stressade mammor ar ocksa trottsamt.
Men jag och min ovana kropp vanjer sig nog snart. I
dag var jag den som lyckades fa in flest personer till en fotosession i alla fall. Applader till mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0